Årets premiär - korv och uppletande

”Och regnet det bara öser ner…”. Och lika eländigt väder ska det visst vara i morgon. Nåja, jag slipper i alla fall räfsa löv för stunden. Tanken var nämligen att helgen skulle ägnas åt att rensa upp i trädgården. Men det får vara så länge. Kanske hinner löven förmultna innan jag kommer till skott :-) Premiärgrillat har vi i alla fall gjort. Vi har haft några kompisar på besök och husse fick stå i regnet och vakta korven. Men gott blev det, även om måltiden fick intas runt köksbordet istället för i trädgården, som ursprungsplanen var.

Igår tränade vi uppletande för första gången i år. Min tanke är att Falco ska lära sig att leta rakt ut från mig och inte springa huller om buller i rutan. Vi får se hur det går. Jag är ju novis på det här med uppletande. Visst tränade jag lite uppletande med min gamla hund, men vi tävlade inte så det var som ren aktiveringsövning. Jag och Falco får lära oss ihop.

Nästa helg får vi lite hjälp på traven. Då åker vi till Markaryd för två dagars träningsläger i lydnad och uppletande. Det är delvis samma gäng som var på Ystadlägret i fjol (i den spårgrupp vi deltog i). Samma instruktör blir det också, så det blir säkerligen en givande helg.

Falco i spanartagen
En blöt Falco efter uppletandeträningen. Som vanligt är han i spanartagen. Lägg märke till det nypåsatta fästinghalsbandet. Husse har klippt av det till vettig längd nu.

Kan man få vila ifred?!??

"Kan någon släcka lampan? Jag vill sova!"

Kommentarer
Postat av: Cina Lundin

Tycker mer att Falco liknar Stålmannen på översta bilden! Slängkappa o allt. /Carina

2006-05-01 @ 18:23:15
URL: http://carinal.aktivhund.se
Postat av: Maria

He, he! Han tror nog själv att han är Stålmannen också ;-)

2006-05-01 @ 18:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0