Nya skojiga moment

När jag vaknade i morse kände jag mig ruskigt skruttig. Knaprade Alvedon på jobbet för att kunna uträtta något över huvud taget. Så jag stod i valet och kvalet om jag skulle åka på tävlingslydnadskursen. Men jag missade förra gången och ville inte missa två gånger på raken, så jag pallrade mig iväg i alla fall. Först hämtade jag Falco hos ”extradagmatten”. Han hade busat runt med sin bästis (en schäfertik) hela dagen, så han var riktigt lugn när vi kom till klubben. Det vill ju till ganska mycket innan den herren blir trött…

Det var tur att jag åkte till kursen, för det har varit en upplyftande kväll. Efter sittande i grupp och platsen (som gick bra) delade vi in oss som vanligt i tre grupper. Min grupp började med att träna ”rutan”. Det var andra gången som Falco tränade det momentet, men han fattade på en gång! Han hade ett riktigt sug in i rutan. Så roligt! Lite tror jag att jag har nytta av att jag har tränat honom inomhus på att springa från mig, till en plats jag aviserat, oftast korgen eller en matta jag lagt fram. Den leken tycker han är jätte rolig.

Nästa moment var fjärren. Vi utnyttjade en trädgårdsbänk som står utanför klubbstugan för att han inte skulle kunna flytta sig i sidled. När jag visade med godis blev han för ivrig, så Carina tipsade att jag bara skulle använda rösten – och då gick det bättre. Jag fick honom till och med att ställa sig upp, och det har vi nästan inte börjat med.

Sista stationen var vittringsapportering. Det gick OK, men han ville gärna smaka lite på de andra pinnarna också… Men det var första gången vi provade det momentet.

Det är verkligen skojigt att prova på nya moment. Eftersom vi har lite problem med linförigheten och fria följet just nu, så behöver vi koppla av med något annat mellan varven.


Kommentarer
Postat av: Irene

Tjena Brorsan!
Så du vart först ut att tävla i brukset grattis till uppflyttningen!
Jättekul att ni har en blogg som man kan besöka!
Ska lägga inde n som en länk på sidan så fler kan hitta hit.
/Schaferligan

2006-04-28 @ 16:22:53
URL: http://www.schaferligan.com
Postat av: Carina

Då skall vi köra massor av fritt följ o linförighet nästa torsdag!!!!!!!
/Carina

2006-04-29 @ 17:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0