Spanien

Direkt efter midsommar åkte jag och min syster Anna till Spanien för en veckas välbehövlig semester. I vanlig ordning hade det varit mycket att göra på jobbet in i det sista. Men när jag väl satt på Kastrup kunde jag pusta ut. Hela veckan i Spanien var också en riktig vitamininjektion. Ett lugnt tempo med fokus på sol, bad, god mat, kortspel och trevligt umgånge i största allmänhet. På tal om bad så var det 29 grader varmt i poolen och närmare 28 grader i havet. Helt underbart.

Livräddare 

Ett gäng spanska livräddare spanar ut över ett lugnt hav.

Strandhund

I avsaknad av Falco fick jag spana på andra hundar.

Paella

En riktigt god Paella!

Fiskar i närbild

Fiskdisken i den närmaste "supermercadon" var verkligen en fröjd för ögat! Den var flera meter lång, fylld med färska fiskar och skaldjur. Många sorter som jag inte hade en aning om vad det var för något, men gott såg det ut.

Flyget hem var något försenat, så jag landade sent på Kastrup. Därifrån begav jag mig direkt till svärmor i Helsingborg. Där väntade husse och Falco på mig. Efter en kort natts sömn och några härliga timmar tillsammans med familjen i trädgården packade jag in Falco i bilen för att köra till årets Ystadläger. Hur det har varit får jag skriva om i morgon, för nu har min "ät-och-sovklocka" talat om att det är dags att knyta till kojs. God Natt!

På återseende i morgon.


Kommentarer
Postat av: Annika & Raxa

Men vad roligt att se att ni är tillbaka igen - vi undrade vart ni tagit vägen ... :-). Ska bli spännande att få läsa om årets Ystadsläger! Vi hade ingen möjlighet att åka dit i år, men en av våra träningskamrater var där och har berättat massor! :-) Själva har vi eget läger denna vecka med träningskompisar. Ska varva sök, spår, uppletande och lydnad. I dag har vi spårat och tränat upplet - och det gick riktigt bra, om vi får säga det själva :-)
Ha det så bra!
Vänligen
Annika & halvsyrran Raxa

2006-07-10 @ 19:08:13
URL: http://www.sokhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0