Himmelscupen

060525Dramatisk himmel

Parkeringen utanför klubbstugan. Så här dramatisk har himlen varit mest hela dagen. Just när jag tog bilden regnade det inte i alla fall...

Klubbens största tävling för året började idag med elitklas spår. Jag klev upp hyfsat tidigt och packade ryggsäcken med termos och smörgåsar. Falco blev helt vild av lycka... Men han fick stanna hemma med husse. Själv satte jag mig i bilen för att åka ut till "mitt" spår. Jag tycker att det är roligt att vara spårläggare. Det är en speciell känsla att knata runt själv i skogen tidigt på morgonen. Sen är det så spännande att se vem det är som fått mitt spår på sin lott. Den här gången var det en "flatte" som gjorde ett jätte fint upptag. Han gick också runt spåret med god marginal. En pinne borta. Det visade sig dock vara ett bra resultat för dagen. Det var inte många hundar som hade fullt på både upptag och spår (av 30 spår). Kanske var det skitvädret som ställde till det. Solen sken i korta stunder, men mellan varven vräkte regnet när och det kom riktigt hårda vindbyar. Lite åska fick vi på eftermiddagen också. Ovanligt med så dåligt väder på Himmelscupen. Vi är annars bortskämda med värme och solsken. Men ingen regel utan undantag. 

På eftermiddagen har jag agerat domarsekreterare. Lite kallt, men lärorikt. Rent allmänt är det nyttigt att vara på tävling för min del, för jag blir så oerhört tränings- och tävlingssugen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Toppen Maria, jag ar stolt over dig.

pappa

2006-05-28 @ 16:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0