Mystiskt paket

vadå apport?

Tack matte, sjyst leksak!!

December kändes mest som en extra höstmånad. Visst är vintrarna här i Blekinge lite "svajiga", men så här varmt brukar det inte vara. Det var svårt att få till någon Julstämning.

En av dagarna innan Jul hade vi i alla fall så pass kallt att landskapet blev vackert frostfärgat. Glad i hågen tog jag därför med mig kameran ut för att passa på att fotografera Falco. För att "Jula-till"  fotot lite tog jag också med mig ett rött hjärta som jag hängde upp på en pinne. Med kommandot "apport" överlämnade jag sedan pinnen  till den understimulerade hunden, som raskt tuggade sönder "appprtbocken". Det var ett tag sedan vi tränade... Mitt tidigare goda humör började nu bytas ut till ett frustrerat dito. Till saken hör att Hanna hade upptäckt att vagnen stannat av och låg därför och skrek i protest. Med sammanbiten röst gav jag Falco hjärtat, utan frestande pinne, och muttrade därefter "apport". Sen skyndade jag mig att ta bilden för att kunna sätta vagnen i rörelse igen.

Bättre så här?

Bli inte så arg! Nu är jag väl duktig?

Julen tillbringade vi i Helsingborg med husses familj. På grund av platsbrist och allergi i familjen löste vi boendefrågan genom att ta in på ett Scandic hotell. De hade ett Julerbjudande så det blev inte mycket dyrare än att bo på vandrarhem. Lite märkligt att bo på hotell äver Jul, men väldigt skönt att kunna dra sig undan på kvällarna. Falco tyckte också att det var skönt att bo på hotell, snäppet bättre än hemma faktiskt. Fotot här nedanför förklarar varför... 

Hotellhunden

Måste vi verkligen åka hem?


julbild

Hanna testar en av Julklapparna. Falco tyckte filten var skön...

Falco har utan problem accepterat Hanna som familjemedlem. Fick han välja skulle han tvätta henne från topp till tå flera gånger om dagen. Men vi är försiktiga när hon ligger på golvet, för jag litar inte på att han har koll på sina tassar. Han har råkat kliva på mina fötter ett par gånger, och han är ingen chihuahua precis. Även om det såg sött ut när han lade sig på Hannas Julklappsfilt, så får han nog hålla sig till sina egna filtar i fortsättningen. För skulle han börja klia sig så skulle väl Hanna flyga iväg...

P.S Hanna fick en Julklapp som det bara stod "Hanna" på. Den innehöll ett par jätte fina byxor. Problemet är att paketet inte var från någon av de närvarande i familjen, och ingen vet var det kommer ifrån. Så om givaren råkar läsa det här - ge dig/er tillkänna! Jag har klurat på vem det kommer ifrån, men min amningströga hjärna har inte hittat svaret. Kanske dags att börja tro på tomten i alla fall? D.S


Kommentarer
Postat av: Irene

Hej och god fortsättning på det nya året!
Bra plan det där med hjärtat på en pinne *tummen upp* Synd att Falco inte tyckte det samma, jag får väll erkänna att först när jag såg bilden på Falco med det där röda i munnen så trodde jag att det var en död fisk han hade *ups* En bit av hans halskrage fick jag till att bli stjärtfenan på "fisken" och jag kunde inte förstååå hur du kunde ta TVÅ foto på honom när han massakerade fisken *skratt*
Sen läste jag och fick mig ett gott skratt.
/Ystra syster Taiga

2007-01-09 @ 13:25:08
URL: http://www.schaferligan.com
Postat av: Carina

Skönt att Falco o lilltösen Hanna kommer bra överens.
God fortsättning på året.
Hoppas att vi syns snart.

2007-01-09 @ 17:04:35
URL: http://carinal.aktivhund.se
Postat av: Mormor/Mamma

Jag tror att Falco kan bli en riktigt bra "hotellhund" ha, ha, han ser ut att trivas i "sin" fina bädd. Han blir nog också en superbra kompis till Hanna! Det är jätteroligt att få läsa lite nya inlägg och få se jättefina kort!!!
Krama Hanna från mormor!

2007-01-10 @ 19:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0