Visingsö

Jag vet inte om det är den konstanta värmen, eller det allt mer påtagliga behovet av ledighet som gör att orden inte riktigt vill infinna sig. När jag ska sova eller när jag är ute med Falco kan jag klura på saker som jag vill berätta om. Sen när jag väl sitter här infinner sig inte riktigt inspirationen. Men jag är helt säker på att det är övergående. Under tiden får bilderna stå för huvuddelen av berättandet:



I början av veckan var jag på Visingsö med jobbet. Jag såg inte så mycket av ön, men det lilla jag såg gav absolut mersmak. Förutsättningarna var också de bästa - högsommarvärme och ett Visingsö som badade i solsken.



Vallmo. Står högt på min "växter-som-jag-vill-ha-i-min-trädgård-lista"!



Hästar fanns det gott om. Många förtjänar sitt uppehälle genom att dra vagnar med turister.

Ser på klockan att lillmatte snart sovit i två timmar. Hur mycket det än bär mig emot (skönt med lite egen tid...) så får jag väcka henne snart. Annars somnar hon aldrig ikväll. Håll en tumme också. Jag ska handla med lilla damen och hon har fått för sig att hon inte vill åka i kundvagnen längre, utan gå för egen maskin. Det är ju OK om jag bara ska köpa lite mjölk eller dylikt på lilla butiken i Nättraby, men nu ska jag handla för veckan som kommer i den stora matvaruaffären. Husse är i USA och daghussen jobbar, så jag får ratta runt det berömda vardagspuzzlet själv så länge.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh, jag var också på Visingsö med jobbet för ett par veckor sen! Vi hade jättefint väder, åkte remmalag och bara hade trevligt tillsammans med barnen! Visst är det en mysig ö... Jag ska absolut åka dit igen!

2008-06-26 @ 13:46:43
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0