Uppstädning av bloggen

image151

En bild från i höstas.Den här godingen tillhör en klubbkompis.

Jag har varit lite slarvig med att kategorisera mina blogginlägg. Många har därmed hamnat under rubriken "allmänt". Det är ju en ganska intetsägande rubrik och gör det svårt för mig och för bloggläsare  som eventuellt vill söka inlägg om en viss företeelse. Det finns säkert kompisar i hundvärlden som tycker att det är halvintresant att läsa om huruvida lillmatte går eller inte (nej, hon tar bara några försiktiga steg ibland). Precis som att en del kanske inte är så intresserade av att läsa om hur många pinnar Falco har hittat på senaste spårträningen, eller om vi har börjat ta tag i lägreklassmomenten ännu (nja, det är dåligt med det...)! Men om jag skärper till mig och börjar stoppa inläggen i olika kategorier, då ska det förhoppningsvis bli mer överskådligt.

Nästa steg med bloggen är att knåpa ihop en ny layout. Jag är less på den jag har och har surfat runt för att få lite idéer och uppslag till något nytt. Men det räcker ju inte med nya idéer, man ska ju kunna genomföra dem också. Just nu saknas både tid och kunskap.

Det är inte bara i bloggen som jag är på städhumör. Jag har börjat med en slutgiltig rensning bland årens foton. Det är nästan lite sjukligt vilken tillfredsställelse jag kan känna när allt är på plats. Ordning och reda. Prydliga mappar på skrivbordet, döpta efter datum och händelse. Snart har jag också gått igenom alla mappar och slängt lite fler bilder i papperskorgen.

När lillmatte koncentrerat sitter och stoppar små plastbestick i en bunke kan husse muttra "jag undrar var hon har fått den där sorteringsmanin ifrån?!??". Då ler jag lite skyldigt i smyg. Även om det rätta svaret nog är att alla barn i hennes åldern gillar att sortera. Eller?

För övrigt har senaste veckan varit eländig. På luciakvällen blev jag överfallen av en riktigt elak förkylning och har varit superhängig sedan dess. Jag lever på varmt vatten och honung för tillfället. ja, och så lite godis och glass som tröst...

image152

Lillmatte, 2 augusti i år. Nästan 9 månader ung.


Kommentarer
Postat av: Eva Lantz

Vad lik hon är dig Maria!!! Vi önskar dig och din familj en GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!

/ Eva med alla beauceroner :)

2007-12-22 @ 00:40:43
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Mia

God Jul & Gott Nytt År (tävlingsår) förhoppningsvis
Önskar Mia, Mattias, Lily och Della

2007-12-22 @ 14:51:40
URL: http://www.della.min.nu
Postat av: Sandra

Ljuvliga ögonfransar på en ljuvlig unge!
Vacker bild på hunden. Snyggt med närbilder.
God Jul på dig! Och Gott Nytt År...

2007-12-22 @ 15:38:33
URL: http://auntiebrown.blogsome.com
Postat av: Kattis

Åh, hon är så vacker... Att så små barn kan vara så vackra alltså! :) Jag ska också försöka kategorisera mina inlägg bättre. Från början var det en vanlig dagbok liksom, men nu blir det mer o mer inredning o sånt, och tja... när man får tid så. :)

2007-12-22 @ 22:12:55
URL: http://www.tjornebrant.se
Postat av: Annika & Raxa

God Jul & Gott Nytt År önskar vi er!

Hoppas förkylningen har släppt så att du kan köra vidare med lägremoment och apportträning i skogen :-). Fantastiska bilder! Dottern är ljuvligt söt!!

Kram
Annika & halvsyrran Raxa

2007-12-23 @ 11:52:50
URL: http://www.sokhund
Postat av: Anna

Hej på er,
Tack för det jättefina julkortet, och vad kul med en blogg! Har ägnat en stund åt att kika igenom den och det var jätteroligt. Läste om dina reflektioner om Umeå och kan bara hålla med, med den lilla skillnaden att jag så starkt känner den där tillhörigheten när jag kommer till skåne. Hoppas ni har det bra och att ni får ett Gott Nytt År.
Kram från Anna i Umeå

2007-12-30 @ 13:58:27
Postat av: Maria & Falco

Hej Anna, vad roligt att träffa dig här, även om det hade varit roligare att se dig IRL! Hälsa Umeå. Kram/Maria

2008-01-05 @ 11:22:46
URL: http://www.falco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0