Falco på besök i Falun

Falco på besök i Falun

Falco tar en kort paus i snöleken

I söndags kom vi hem, efter att ha tillbringat en dryg vecka hos gammelmatte (och numera stolt mormor) i Falun. Första dagarna var Falco nästan okontaktbar på promenaderna. Han hade fullt sjå med att pinka in sitt nya revir och doppa näsan i alla nya dofter. Nästa hund blir en tik... Men vi fick trots allt några riktigt fina promenader i det fantastiska vintervädret. Klarblå himmel, 15 centimeter gnistrande snö, runt fem minusgrader och vindstilla. Kan det bli bättre? Jag älskar riktigt vinterväder! Tyvärr är det sällan Blekinge bjuder på det. Här blir det mest slask eller is.

Dagarna i Falun kändes som rena semestern. Alltid fanns det någon i familjen som var sugen på att gå en promenad med Falco eller pyssla med Hanna en stund.

Kommentarer
Postat av: Hans Naslund

Hello Maria, it would be nice to see some more pix of the baby.

2007-02-08 @ 13:34:54
Postat av: Carina

Då trivs du väl nu i Karlskrona, när vintern kommit.
/Kram Cina

2007-02-08 @ 21:30:57
Postat av: Fia Baker

Guuud vad fin han är!! Min första vovve vad en schäfer, numera är jag stolt matte åt sex stycken adopterade vovvar här i djupaste södern i USA. Jag förstår att du njöt av snön...den saknar jag ibland...

2007-02-09 @ 17:06:38
Postat av: Maria

Vad skojigt att få påhälsningar från både Australien och USA :-) Fia, hur hittade du hit? Nyfiken ;-)Hasse, jag lovar lägga in fler bilder på Hanna. Carina: jag är glad att det kommit snö, men jag gillar inte när det först töar och sedan fryser på. Jag går som en feg gammal kärring...

2007-02-10 @ 11:36:14
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Fia Baker

jag läste på ngn blogg som hade din blogg som länk..kanske var det Myras blogg..kommer inte ihåg men du skriver bra om dina äventyr med Falco och tar ju jättefina bilder av honom!!

2007-02-11 @ 01:43:39
Postat av: Maria

Fia, vad skojigt att höra! Välkommen åter. Själv tycker jag att det skulle vara spännande att höra om dina sex (!!!) hundar. Det är ju en hel flock. har du någon egen blogg?
Hej så länge/Maria

2007-02-12 @ 14:29:40
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Fia

hm...jo jag har ju några små "monster" LOL de är allihop sk rescuedogs, dvs jag har räddat dem från att bli avlivade. Jag har lite bilder på dem på www.fiabaker.com/barkers/ där kan du kika om du vill! Jo jag har en blogg menjag har just börjat så du får adressen när jag blir lite varmare i kläderna. Kram,
Fia

2007-02-12 @ 18:56:05
Postat av: Maria

Hej Fia, vilka söta små "monster"! Tänk att de var nära att avlivas... Ser fram emot att tassa förbi din blogg sedan.
På återseende, Maria

2007-02-14 @ 14:55:00
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Fia

*viskar*
Här är min lilla blogg...

2007-02-15 @ 19:15:43
URL: http://fiafilosoferar.blogspot.com
Postat av: maria

Måste genast titta in :-)/Maria

2007-02-17 @ 19:27:33
Postat av: Maria

Fia, jag skulle skriva en hälsning till dig, men eftersom jag inte har någon blogspot själv så fick jag inte *snyft* Får kanske fixa det någon dag. Men jag kommer tillbaka till din blogg, trevlig läsning!/Maria
P.S Jag har blivit kompis med mina gråa hårstrån som börjat komma, men jag fick panik första gången jag såg dem i pannluggen... D.S

2007-02-17 @ 19:43:09
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Fia

Vad kul att du gillade min blogg! Du behöver nog inte skaffa ett blogspotkonto, det räcker med ett googlekonto. Skönt att du accepterat dina gråa strån, jag "trodde" ju att jag hade gjort det!
Kram till dig och de dina!

2007-02-19 @ 20:07:13
Postat av: Fia

Maria,
Vore det ok med dig om jag lånade din bild på Falco på båten där han har flytväst? Jag ska inte använda den för att tjäna pengar på det utan den skulle i så fall användas för en kampanj för att få folk i detta (U-)land att inse att det inte är svårt att sätta en flytväst även på den fyrbenta familjemedlemmen. Det är nämligen mkt ovanligt i denna del av USA. Om inte är det helt ok också, då åker jag till sjöpolisen och tar lite bilder nästa vecka, han är bara så himla fina på just den bilden.
Kram,
Fia

2007-02-21 @ 03:13:57
Postat av: Maria

Hej Fia
Vad glad jag blir! Självklart får du använda bilden. Ska genast berätta detta för husse. Han brukar ifrågasätta om jag inte har tillräckligt många bilder på Falco i båten... :-) Nu ska han få höra att en av bilderna faktiskt kommer att användas i ett mycket gott syfte. *skoj* Uppge gärna att jag är fotograf (Maria Sjölund).
Hoppas kampanjen ger resultat. Det är verkligen en baggis att använda flytvästen. Falco störs inte det minsta av den.
kram, Maria

2007-02-21 @ 19:47:02
Postat av: Fia

Åh vad bra! Självklart kommer jag att ge dig full äganderätt till bilden. blir broshyren av (vi vet inte om det finns tillräckligt med pengar än, även om vi är ett helt gäng som donerar vår tid och kunskap) så skickar jag givetvis några stycken till dig, om utifall Falco har en scrapbook, eller så...
Nej, jag vet att de inte är besvärade av sina flytvästar, jag hade en skeppsjycke i många år, en Jack Russel och han gav ifrån sig tre korta skall och sedan hoppade han i för att simma. Sedan gällde det att kroka upp honom med båtshaken...lite besvärligt när man var ensam på båten (en gammal P-28 som jag älskade!)
Kram,
Fia

2007-02-22 @ 01:40:38
Postat av: Tant Brun

Så vacker han är!

2007-03-07 @ 11:51:46
URL: http://www.tantbruniskogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0