Inskolning på dagis

Igår var det lillmattes första inskolningsdag på förskolan. Husse ringde till arbetet och rapporterade att allt hade gått bra. Så här i början är det ju som att vara på öppna förskolan eftersom föräldern är med hela tiden.

Idag var det min tur att föja med dottern. Det var spännande att se lokalerna och träffa de andra barnen och personalen. Jag kan summera det hela med att säga att personalen ingav förtroende och de andra barnen i gruppen var hur gulliga som helst. Det var inte heller så hög ljudnivå som man skulle kunna tänka sig att det är på en förskola. Och lokalerna är helt otroligt fina! Förskolan heter Bastasjö förskola och är helt nybyggd. Smolket i bägaren är att den ligger 15-20 minuter med bil hemifrån oss.

Lillmatte var sig däremot inte riktigt lik. Hon ville hela tiden ha koll på var jag var och blev ledsen några gånger. Så brukar hon inte vara. Jag tror att det är förkylningen som spökar för hon har varit grinig ikväll också. Vi får se i vilken form hon är imorgon, om hon ska gå eller inte.

Några foton från dagen har jag inte, så jag lägger ut en bild som jag tog för en dryg vecka sedan, när den ena mammagruppen hade en liten återträff på Tallholmens badplats. Vi har följts åt sedan barnen var riktigt små, så det var roligt att träffa dem igen. Sen var ju vädret helt fantastiskt och det gjorde ju inte saken sämre.

image172

Tuffaste gänget i stan

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tuffingar på stranden :) Vi borde me se till o få ihop en träff med vår föräldragrupp snart! såg dej allt på ICA idag, men du sprang fort förbi! Eller rättare sagt så såg jag inte det först, utan fick fråga Micke sen om han sett ifall du kom ut genom affären.. o det hade han mycket riktigt sett att du gjorde! Eftersom jag va osäker vågade jag inte ropa efter dej :) Hoppas allt e bra iaf! Kram

2008-05-03 @ 21:24:59
URL: http://jonnaa.blogg.se
Postat av: Lena Nordström

Hej hopp!
Oj vad länge sen jag var in här och läste!!! hoppas att allt är bra med er, lillmatte växer så det knakar!
Lena

2008-05-07 @ 08:10:20
URL: http://lattatassar.hundsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0