Nervös gräsänka

image166

Världen är så stor så stor...

Jag vill bara ge ett litet livstecken. Sen jag började jobba igen har tiden bara rusat föbi. Arbetet är intensivt men roligt. Ingen dödtid där inte. Kvällarna ägnar jag åt lillmatte. Hon är så rolig nu. Hon utforskar världen med en fantastisk nyfikenhet och en promenad utomhus är som ett stort lyckligt äventyr. Men hon kan ha ett humör som heter duga också när hon inte får som hon vill. Pust!

Just nu sitter hon och husse på ett plan till Frankrike. De ska hälsa på kusinerna som bor där. En hel vecka ska de vara borta. Jag pendlar mellan att tycka att det är jätte skönt till att känna en stor separationsångest. Men jag ser fram emot all "fritid" som jag kommer att ha i några dagar.

I morgon ska Falco och jag börja en tävlingslydnadskurs. Det känns pirrigt. De andra deltagarna tränar och tävlar ju faktiskt sina hundar... till skillnad från vad jag har gjort under lång tid. Gulp! Hoppas inte att Falco springer och jagar kaninerna på klubben i alla fall. Det får vara mitt huvudsakliga mål. Nåväl. Jag ser kursen främst som en anledning att komma iväg och aktivera den stackars understimulerade hunden. Sen ska det bli roligt att träffa andra hundmänniskor en kväll i veckan också.

image167

Livet leker när lillmatte får vara ute och gå. Hennes livsglädje smittar.

image168

Falco och husse i Kristianopels hamn (absolut värt ett besök!). Husse gillar inte att figurera på bild, men den här får slinka igenom. Han syns ju nästan inte ,-)

I helgen har jag ju hur mycket tid som helst, så det kan nog bli ett nytt inlägg inom kort. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Carina

Gick ju jättebra med kursen Maria. Falco var ju hur duktig som helst. Träna nu bara på små, små vänstersvängar så du får bort "olaten".
Falco var lika härlig som jag "minns" honom, och du lika inspirerande som alltid.
/kram Carina

2008-04-03 @ 22:50:12
URL: http://profiler.aktivhund.se/carinal.aspx
Postat av: Christel

En hel vecka ensam hemma minsann, jag trodde det var lyxigt med fyra dagar medan hussen och lillmatte var i Jämtland! ;) Eller som en annan mamma till en ett-o-ett-halvt-åring sa: -"Åhh, vad utvilad du måste va!".

Visst blir det lite tomt, men passa för 17 på att koppla av! ;)

Kul med kurs, det låter ju på ovanstående som det gått hur bra som helst!

2008-04-09 @ 21:03:17
URL: http://christelostlund.spaces.live.com
Postat av: Ing-Marie

Hej Maria och Falco, och ett stort grattis till Lill-matten som ser helt underbar ut. Surfade runt lite, och hittade till er även om det var ett tag sedan vi sågs - närmare bestämt i Markaryd. Tyvärr finns inte min Chivas kvar längre pgra sjukdom, men hundintresset finns däremot kvar så förhoppningsvis ses vi igen.
Hälsningar från Ing-Marie, Malmö.

2008-04-10 @ 19:39:59
URL: http://www.hagerev.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0