Barnlösa i Köpenhamn

Nyhavn

En välkänd vy från Köpenhamn

Lillmattes mormor och DrD kom och hälsade på oss i Valborg. DrD åkte hem igen på söndagen men gammelmatte stannade kvar hela veckan. Husse och jag är inte direkt bortskämda med att ha tillgång till barnvakt, så därför passade vi på att åka till Köpenhamn över helgen som gick. Det var första gången sedan lillmatte föddes som vi gjorde något på tu man hand. Lillmatte älskar sin mormor, så vi kunde åka iväg och koppla av med gott samvete.

Vi kunde inte ha valt en bättre helg. Rena högsommarvärmen och ett Köpenhamn i feststämning. Glada människor överallt.  Husse och jag satte oss i Nyhavn och drack kall öl och åt gott smörebröd och bara njöt av tillvaron. På kvällen lyxade vi till det och smaskade på fantastiskt goda skaldjur.

Köpenhamn är en oerhört trevlig stad, och varje gång jag är där tänker jag att det inte ska dröja så länge till nästa gång... Sen går tiden i alla fall. Men den här gången kommer tanken att uppfyllas, för jag ska dit med jobbet på torsdag. Hoppas att vi får lika fint väder.

Förra veckan var jag och Falco på tävlingslydnadskursen. Lika roligt som vanligt. Men jag skriver mer om det i ett annat inlägg. Det här får räcka för idag. Håll en tumme för mig i morgon. Då ska jag lämna lillmatte på dagis. Husse fick göra det i morse för jag är så blödig. Lillmatte gråter fortfarande när vi lämnar henne och det går rakt in i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vet precis hur det känns o lämna på dagis, men håll ut, förhoppningsvis så tar d bara nån vecka så är det lättare! Theo kan fortfarande bli ledsen nån gång ibland, men oftast går det hur bra som helst!

Gud vad härligt med en helg i Köpenhamn. Tror säkert att lilla Hannah hade det kalas bra med sin mormor :)

Fått mitt mail=? Kommer du den 25? Kram

2008-05-13 @ 20:40:49
URL: http://jonnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0