Kräftskiva på Råå



Spana in potatispajen längst upp, den var minnesvärd!

I lördags styrde vi kosan mot Helsingborg för andra gången inom loppet av några veckor. Vi var bjudna till husses kusiner på kräftskiva, en inbjudan som vi inte kunde motstå. Ett klokt beslut visade det sig, för det blev en mycket lyckad kväll. Det fantastiska vädret gjorde det möjligt att duka med långbordet och de kulörta lyktorna ute i trädgården. Och tur var väl det, med tanke på att sällskapet bestod av runt 13 barn och minst lika många vuxna. Det hade blivit lite trångt att husera hela sällskapet inomhus i händelse av regn...




Lilleman - den yngste deltagaren hade en ganska avslappnad stil under större delen av tillställningen

Barnen hade superroligt tillsammans och de sprang runt i glädjerus större delen av kvällen. Själv njöt jag av den varma sommarbrisen, den goda maten och det trevliga umgänget. Sen är det alltid något speciellt med att vara på Råå  sommartid. Det är ett så vackert ljus och det är något speciellt över att kunna beskåda Danmark på andra sidan sundet. Råås vackra gamla stenhus som den här tiden pryds av prunkande rosenbuskar och stockrosor gör ju sitt till den charmiga känslan.




Danmark symtar i bakgrunden

När Lilleman skulle sova tog jag en kort promenad ner till vallarna. Jag var inte ensam om att vara ute och njuta av den vackra sommarkvällen. Människor cyklade efter Kustgatan, satt på bänkar och njöt av utsikten eller promenerade efter Råå vallar.

På återseende/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Annika & Raxa

Hej halvbrorsan Falco med matte!

Vad roligt att se att ni är igång och skriver igen ...

GRATTIS till Lilleman! - så kul med en kotte till :-)

GRATTIS också till 40 fyllda! - och välkommen i gänget ;-)



Förstår att hjärtat växte när lilltösen börja prata i bilen ... :-)



Tack för hälsningen på vår hemsida!



Lycka till med tränings- och tävlingsplaner - kanske startar vi med våra Birkbarn nån gång ... i år eller nästa år ;-) I vår plan för 2009 finns tävlingsstart med. Vet ännu inte om detta infrias, men vi hoppas!



Må så gott! Hörs! :-)



/Annika & Raxa

2009-08-15 @ 19:20:11
URL: http://www.sokhund.se
Postat av: Maria & Falco

Hej Annika!

Jag brukar trösta mig med att hundarna själva struntar fullständigt i om de tävlar eller ej. Det är träningen och vad vi gör med dem i vardagen som har betydelse. Och ni är ju verkligen aktiva! Tävling eller ej, så tränar ni ju på för fullt.

Roligt att du tittade förbi :-)/Maria

2009-08-16 @ 10:14:53
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Matglad som man är så blev jag nyfiken på potatispajen. Det är inte så att du bad om något recept...?

2009-08-17 @ 00:31:26
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Maria

Ingrid: När jag stoppade de ljuvliga tuggorna i munnen tänkte jag tanken. Men kom aldrig till skott sedan. Men jag ska ringa och ta receptet. Jag mailar det!

2009-08-17 @ 08:05:58
Postat av: Jonna

Ja det känns så skönt att det gick så smidigt att byta dagis, man har ju allt varit lite orolig. Det kommer säkert att gå lika bra för er. Så skönt att ha det så nära nu, ändå om man kommer sakna Bastasjö!



Hoppas allt är bra med er annars. Hoppas vi stöter på varandra snart så man får se den lille killen.

2009-08-19 @ 09:43:02
URL: http://jonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0