Oinbjudna gäster



Mamma var lite trög idag, men hon fattade till slut...

En del av förmiddagen hade jag tänkt ägna åt tvätt och annat nödvändigt ont. Lillmatte var på dagis så det var bara Lilleman här hemma. Borde inte vara några problem att få lite gjort då, eller…? Tja, Lilleman var inte riktigt nöjd med tillvaron. Då fick jag ta till uteslutningsmetoden.

 

Provade amma. Nej, han var inte hungrig. Blev bara argare.

Testade att lägga sonen i babygymmet. Absolut inte!!!

Babysittern då? Nej, inte den heller.

Ligga i vagnen och titta på den där roliga, färgglada mobilen? Inte rolig alls idag.

Då tog jag till det säkraste kortet av alla: sitta i mammans knä. Det uppskattade han i 10 sekunder, sen startade protestsångaren sin repertoar igen.

 

Då var det bara till att bädda ner miniatyrmänniskan i vagnen, inget dumt alternativ alls egentligen. Betydligt roligare än hushållsarbete när solen skiner så inbjudande genom de skitiga fönsterrutorna.

 

Väl utomhus i den friska septemberluften blev Lilleman ett mycket nöjt barn och han tittade upp på mig med en blick som sa ”äntligen trillade polletten ner!”

 

Gick runt i trädgården och njöt av att vara ute. Värken struntade jag i. Tänkte istället på alla er stackare som sitter inomhus på dagarna. ;-)

 


Är det någon som kan namnet på de här fåglarna?

När jag styrde runt barnvagnen fastnade blicken på en av fågelholkarna. Jag har tidigare noterat att hålet delvis varit igentäppt. Då trodde jag, superornitologen, att det var någon fågel som gjort det lite hemtrevligt för sig där inne. Harkel, host, hrm. Finns det fåglar som är några centimeter långa och distinkt randiga i AIK’s färger???? Nästa fråga: hur blir man av med dessa exotiska fåglar?




Närbild på AIK-supportrarna

Hälsningar från Blekinges största ornitolog/Kakmonstret

P.S

 

På återseende!!! Dottern fastnade på bild idag också. D.S



Kommentarer
Postat av: Ingrid, Dodi & Häxa

Hej Maria!

Det var så länge sen jag kikade in här så nu har jag läst ikapp mig lite. Stort Grattis till lilleman!!! Måste dessutom säga att din lilla tös är otroligt lik dig :)) Tycker det är kul att läsa om kakmonstret för det är ju typ så jag minns dig, haha, med ett stort lyckligt leende när kakorna kom fram, när vi var i Ystad. Ha de gott!

2009-09-30 @ 22:15:39
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Maria & Falco

Ja gud vad gott det smakade med nybakat där ute i spårmarkerna! Jag längtar tillbaka...

2009-10-01 @ 09:34:26
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Irene

AIK supportrarna vräks lämpligast på kvällen då de sover och man själv kan plocka ner boet men själv hade jag ringt Anticimex :o)

/ Schäferligan som har internett igen

2009-10-02 @ 20:45:06
URL: http://www.schaferligan.se
Postat av: Fia

Som någon sa tidigare, ta ner fågelholken på natten, när de sover, och lägg ner den i en tunna med vatten, lägg över gladpack över tunnan så de inte kan komma ut och gå och sov. Det är ett grymt öde för getingarna, men de betalar ju ingen hyra, så..... lycka till.



Vill bara säga också att bilderna på dina barn är så himla gulliga, jag vet att du lider av foglossning, och det är säkrt inget kul alls, men jösses vilka gulla barn du har. Nästan lika söta som Falco. LOL



Kram från Duluth,

Fia och hennes sju vovvar

2009-10-03 @ 02:21:16
URL: http://fiafilosoferar.blogspot.com
Postat av: Kakmonstret

Irene: Jag ska ringa Anticimex i morgon!

Fia: HEJ! Oj vad glad jag blir av att se dig här. Och tusen tack för dina ord om barnen, och Falco :-)Hoppas du ser det här. jag har mailat dig men vet inte om du fått mailet. Kommer inte åt din blogg.Har funderat mycket om hur du mår. Min e-postadress är [email protected] Kram!

2009-10-04 @ 11:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0