Träningsläger i Markaryd

I helgen har jag och Falco varit på träningsläger i Markaryd. Det är andra gången som jag åker dit för att träna, bland annat tillsammans med några från fjolårets Ystadläger. Totalt var vi sju förare och åtta hundar. Lördagen ägnade vi åt lydnad och idag har det varit uppletande för hela slanten. Precis som förra gången var det mycket givande. Dessutom har vi haft en sagolik tur med vädret. Så mycket mer orkar jag inte skriva, för ögonlocken är mycket tunga... Helgen för istället dokumenteras närmare genom lite bilder på deltagarna.

Danca 
Danca, sötare valp får man leta efter!

Jenny och Hjalle
Jenny och Hjalle smet från oss igår för att tävla Appellen i Växjö. De blev upplyttade och knep dessutom första platsen! GRATTIS!!!

Åsa och Sassa
Åsa kallar sig själv "nybörjare" inom hunderiet. Själv skulle jag kalla henne en talangfull hundförare som definitivt har fått blodad tand vad beträffar hundträning! Hunden heter Sassa.

IngMarie och Chivas
IngMarie och Chivas på gräsmattan utanför Solhaga där vi bodde. Jag kommer aldrig att glömma när Chivas löste ett superkrångligt spår på Ystadlägret. Det var så att man fick gåshud.

Håkan och Studsa
"Puss på dig vännen!" Håkan och påläggskalven Studsa.

Håkan och Optic
Håkan med Optic. Den hunden kan gå rakt på framåtsändandet, som på räls! Imponerande.

Ann-Marie och Ixe
Två nya bekantskaper: Ann-Marie med en mycket arbetsvillig Ixe

Anna och Qiro
Anna och Qiro får instruktioner av vår instruktör, Bengt.

God Natt!/Maria


Kommentarer
Postat av: Carina Lundin

Flera kända ansikten för mig på bilderna.
När blir då nästa tävling för er?
/Cina

2006-05-09 @ 08:04:59
URL: http://carinal.aktivhund.se
Postat av: Maria

Målet är att vi ska tävla lägre i september. Men det vill verkligen till att jag fått ordning på fria följet... Men det är ju några månader kvar, så det vore ju katten om det inte gick!

2006-05-09 @ 08:24:59
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Sanna M

Kul att fler stollar varit ute och kört i hettan med sätesvärmen på;-) Vilka fina bilder från lägret, ni verkar ha haft roligt!

2006-05-09 @ 17:23:12
URL: http://bite.to/ila
Postat av: Anders

Hej

Falco och matte ar de vackraste i var sin ras!

Pappa och Tina halsar Dig och Anna valkomna till Spanien

2006-05-11 @ 17:23:22
Postat av: Maria

Pappa, jag tror att du är jävig ;-) Men tusen tack för de värmande orden i alla fall. Och jag ser verkligen fram emot att träffa er! Hasta luego!

2006-05-12 @ 08:19:45
URL: http://www.falco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0