Konkurrens på bloggen

jympa

Jag tänker titta in här i bloggen ibland. Hoppas det är OK?

När jag började skriva om Falco på nätet var det som en ren träningsdagbok. Men nu liknar bloggen mer och mer en vanlig dagbok än en träningsdagbok. Kanske för att vi tyvärr inte tränar så mycket nu för tiden! Hm....

 

I höstas började det dessutom smyga sig in icke hundrelaterade ämnen i bloggen - främst om mattes växande mage. Och sen lillmatte kom till världen är det inte bara i det praktiska livet hon tar plats, utan även här. Ett tag funderade jag på om jag skulle ha en hundblogg och en för det övriga livet. Men det skulle ta för mycket tid i anspråk. Dessutom är mitt hundliv och mitt ”övriga” liv så starkt sammankopplade. Falco är ju en viktig medlem av familjen.

 

Ni som läser den här bloggen av hundintresse får stå ut med att det även kommer att handla en hel del om lillmatte. Så får det bli.

 

Förra helgen åkte jag hemifrån för första gången utan lillmatte i släptåg. Måste erkänna att det var riktigt skönt att vara själv en stund. Vad gjorde jag då av de här första minuterna i efterlängtad ”frihet”: Fikade med några kompisar? En snabb spa-behandling? En välbehövlig shoppingrunda till stan? ”Fel, fel, fel!”- som Brasse skulle sagt i Fem myror är fler än fyra elefanter. Jag åkte till klubbstugan för att städa!!! Men det var faktiskt riktigt roligt, även om det gick i en rasande fart och jag hela tiden höll koll på mobilen (ifall matmonstret skulle komma på att hon var hungrig där hemma). Små saker i vardagen har verkligen fått en annan innebörd sen lillmatte kom. Skura ett skitigt golv känns numera som en oerhörd avkoppling.


eskimå

Husse fotade lilla eskimåtjejen för några dagar sedan. Hon har hunnit bli 3 1/2 månad.

Kommentarer
Postat av: Jenny o Hjalmar

ÅÅÅ vilken liten GODING!!
Hoppas att ni mår bra.

Ha det gott/ kram Jenny

2007-02-26 @ 20:01:57
Postat av: Anonym

Vad kan man säga mer än att hon är FANTASTISK!!
Mormor/morbor/moster och Dan

2007-02-27 @ 11:12:49
Postat av: Anders & Karin

Hej Maria & Co. Vilken filn liten flicka!
Träffade Morfar I torsdags kväll och han verkar definitivt platsa I DFF*. Han berättade att du/ni ska komma upp till Umeå och han lovade att ta kontakt med oss då så att vi får träffas. Det skulle verkligen vara kul. Det är väl sådär 10 år sedan sist.
Karin & Anders. Medlemmar i DFF sedan 4 år tillbaka. [email protected]

*DFF ? De Fjäskigas Förening i vilken alla mor- och farföräldrar automatiskt blir medlemmar

2007-03-04 @ 12:39:55
Postat av: Carina

Trodde det var Falcos svans runt Hanna. Skojar bara. Så söt hon e. Vad tiden går fort.

2007-03-07 @ 12:02:30
URL: http://carinal.aktivhund.se
Postat av: Maria

Jenny: Tack! Hoppas allt är bra med dig och vovvarna.
Anders & Karin: Vad skoj att ni hittat hit. Vi får se till att träffas. Återkommer.
Carina: ja, tiden går rysligt fort. Men ibland känns det som om spädbarnstiden aldrig kommer att ta slut. Som när jag blir väckt för tredje gången på natten av en hungrig tjej... Men hennes härliga leende gör att jag orkar mig igenom dagarna i alla fall.

2007-03-13 @ 11:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0