Träning- dröm och verklighet

 Vad tittar hon på?

Vad är det hon ser som är så intressant? Svaret kommer längre ner.


Stackars Falco har inte fastnat på bild den här veckan. Men det är inte bara som fotomodell han får stå tillbaka...

Så här tänkte jag "Före":

 

- Jag bäddar ner bebisen i vagnen. Går en kort promenad. Bebisen somnar gott. På lämplig plats tränar jag Falco. Det här upprepas varje dag. Många härliga träningspass och framstegen i träningen blir snabbt påtagliga. Det är bara till att plocka fram tävlingskalendern och börja boka in lämpliga tävlingsdatum.

 

- På liknande sätt läggs även spår- och uppletandeträningen upp. Sovande bebis i vagnen som övervakas av träningskompis. Tillsammans avnjuter vi sedan det medhavda fikat.

 

- När jag inte tränar går jag och Falco härliga promenader med bebisen i barnvagnen.

 

Så här blev det:

 

- Bebisen kommer till världen. Bebisen vill inte sova så ofta, helst äta större delen av tiden. Sova i vagnen går bra. OM den rör sig, det vill säga! Tävlingskalendern kan stoppas i pappersåtervinningen.

 

- Spår- och uppletandeträningen får dröja så länge…

 

- Gemensamma promenader är ingen dans på rosor. Innan vi ens kommit utanför dörren är mattes puls uppe i 110. En skrikande bebis i vagnen och en överlycklig, studsande och tjutande schäfer runt benen är anledningen. Sen följer promenad med en understimulerad schäfer i ena handen och en barnvagn i den andra. Träningen under tiden minimeras till koppelträning. "Här sa jag!".

 

Summa summarum: En matte med väldigt dåligt samvete för hunden. För att lätta på det har matte dammat av klickern och börjat om så smått med att försöka få till det här med klickerträningen. Hur det går få ni läsa vid annat tillfälle. Den lilla kommer snart att vakna, så det får vara allt för den här gången.

vilken fin mobil!

En hel flock med kor och får!!! Ett starkt djurintresse grundläggs tidigt :-)


Kommentarer
Postat av: Christel

Om jag känner igen mig? Tjaa, vad tror du?!? ;-)

Men jag brukar liksom hitta på andra ursäkter... Du vet, det regnar/blåser/snöar, eller, det är så lerigt/isigt/kallt osv... Sanningen är väl den att det är så mycket man vill hinna få gjort under lillans sovstunder, och allt hinns inte med.
Men sök funkar bra! Alltid finns det någon som inte har något emot att "skuffa vagn" på stigen. Tänk bara på att leta rätt på barnvagnsvänliga rutor!
Och brorsan Rätt hälsar till Falco att ha tålamod med matte! Bättre tider kommer!

Må gott!

2007-01-16 @ 22:48:42
URL: http://christelostlund.spaces.live.com
Postat av: Carina

Å så sött kort. Brukar man inte räkna får för att kunna somna (ha, ha).

Ja du Maria, man tror man skall hinna så mkt när man är mammaledig o s v. Det blir så mkt annat man inte räknat med som tiden går till.

2007-01-17 @ 10:57:55
Postat av: Myra

Aahh! Jag har inte varit har pa eeeevigheter. TACK for kommentaren, sa jag hittade tillbaka. :)

Maste ju passa pa att saga GRATTIS till liten, och onska lycka till.

Och med hundtraning. VAD jag kanner igen detta! Jag hade massor med bra planer under graviditeten (eller. pinsamt men sant: graviditetERNA. for inte lar jag mig nagot, inte...). Trodde jag skulle hinna med bade hundar och hastar. Men tji fick jag. *s*

Hoppas ni har det bra.

Kram

2007-01-17 @ 11:51:56
URL: http://myrasmysterier.blogg.se
Postat av: Jenniefer

Hehehe, det du beskriver känner jag igen!!! Är ett evigt pusslande ;)speciellt när man har en ras som inte vill ligga på sofflocket...hm, men det får bli som det blir, är bara att följa bebisens schema..:) Har lärt mig att vissa saker får man bortprioritera helt enkelt...Hoppas ni har det bra och att ni hittar lite rutiner :)Ha det gott!

2007-01-20 @ 17:39:01
URL: http://w1.455.telia.com/~u4552961
Postat av: Jessika

Hej hej
Slank hit via Irene´s sida. Gratulerar till nytillskottet :)
Ha det gott//Jessika

2007-01-27 @ 17:58:49
URL: http://www.riesen1.com
Postat av: Anette

Jo du Maria, inte är det en dans på rosor inte. Men med lite tålamod och lite " att göra det bästa av situationen" så brukar det lösa sig med hundträningen.
Träffade Lena i går och då började vi minnas tillbaka till -92 Piteå SM. Det var ett tag sedan det... Men nu blir det ett nytt SM i Piteå i höst..
/ Ha det så bra och njut...

2007-02-04 @ 21:48:01
URL: http://www.kenneldedu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0