3 X Skurkhund

Sen jag skrev sist har vi varit ute och spårat tre gånger. Jag har passat på när husse slutat jobba, så det har blivit fältspår på kvällen. Första spåret gick toppen genom de första två vinklarna och Falco plockade också första pinnen. Sen började han vimsa runt med ett typiskt skurkhundsbeteende... Inte var det mitt spår han försökte hitta, utan snarare kaninerna som brukar springa omkring på fältet. Andra spåret var lika deprimerande. Han stannade hela tiden för att speja och kroppen var som en fiolsträng. Sista spåret var en riktig katastrof. Direkt efter upptaget fick han högsta vinsten = stötte upp en livs levande kanin. Dum som jag var försökte jag få honom till att återuppta spårarbetet igen. Suck. Naturligtvis stöter jakthunden upp ännu en kanin. Jag blir GALEN!

Det är sorgligt, men Falco prioriterar bara spårarbetet så länge spåret går över viltfri terräng... Och mig veterligen kan man inte kryssa i önskemål om "viltfri mark" på anmälningsblanketterna. Det finns heller ingen belöningsform som ens kommer i närheten av att kunna konkurrera med lusten av att få jaga. Men, det är bara till att bita ihop och komma igen. Han har ju en väl fungerande näsa den lille skurken, så nu hänger det på mig att få honom att vilja använda den till rätt saker!

Den här veckan har det inte blivit någon träning alls. Jag drabbades av magsjuka, eller om det var den omtalade vinterkräksjukan, i början av veckan. Fick dessutom lite feber och har känt mig hängig i några dagar. Nu är jag dock på bättringsvägen, och "peppar, peppar", men varken lillmatte eller husse har blivit smittade.

image139

Just nu är jag inne på att försöka ta lite svartvita bilder. Det är svårt, för jag tänker mycket i färg och mindre i form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0