Dan före dan...

image133

Dagens spårmark, när det fortfarande betade små kossor där

Vid den här tidpunkten förra året låg jag på förlossningen och plågades. Jag vet att ingen förlossningsupplevelse är den andra lik och att det finns de som beskriver sin förlossning som "en häftig upplevelse". Själv trodde jag bokstavligt talat att jag inte skulle klara mig med livet, alternativt förståndet, i behåll. Livhanken klarade jag, men hur det står till med förståndet får andra svara för.

Nog pratat om det. Istället kan jag berätta om den här dagens stora händelse: vi har spårat för första gången på år och dar! Och inte bara något litet korvspår på gräsmattan i aktiveringssyfte. Nej, ett "riktigt" spår, med spårsele och allt :-) Helt spontant kom jag på att jag skulle lägga ett spår på en åker, i närheten av huset, där det nyligen har gått en flock kvigor (eller var det ungtjurar...) och betat. När jag kom hem igen var jag så exalterad över att jag precis lagt ut ett spår att jag redan glömt hur många serpentiner jag gått, och hur många pinnar jag lagt ut. Klantskalle! Att jag aldrig lär mig att jag ÄR en förvirrad spårläggare som MÅSTE göra spårskisser, även om det är ett appellspår...

Tack och lov verkade inte Falco bry sig om den förvirrade matten bak i linan. Han spårade med stor förtjusning. Pinnarna tyckte han dock mest låg och skräpade och brydde sig därefter... (nåja, han tog en av fyra, för att vara korrekt). Men han prydde sig inte heller om alla koblaffor som låg överallt, och det var ju bra :-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Grattis lilla Hanna! =) vad stora dom börjar bli nu hehe.. Kram från Jonna o Theo

2007-11-08 @ 08:01:51
URL: http://jonnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0