Höstbilder

Det här med att ställa om till vintertid var inte så lyckat... Lillmatte är en levnadsglad liten krabat som uppenbarligen tycker att sovmorgon är till för veklingar. I söndags vaknade hon, glad som en lärka, klockan 04.00! Behöver jag skriva att undertecknad inte var fullt lika pigg? Som en väckarklocka vaknade hon samma tid dagen därpå. I tisdags var gränsen nådd, för då vaknade hon klockan 03.00. Jag insåg först inte hur tidigt det var, för jag råkade titta på en klocka som fortfarande visade sommartid... 

image127

"Jag vill också hålla i kameran!" Lilla hjärtebarnet är glad för det mesta, men hon kan bli arg också!

Här kommer lite bilder från tisdagens "söva-ner lillmatte-i-vagnen-runda". Jag njöt av varje steg. Att vara föräldrarledig är ingen semestertillvaro, men en dag som denna tänker jag på mina kollegor som sitter inomhus... Hösten har nog aldrig varit så vacker, men inser att jag nog upplever det så för att jag har större möjlighet att vara ute och njuta av den i år!

höstbarn

"Livet leker!"

image131

"Men kommer du dragandes på den där kameran igen?!!??"

image130

Undrar vad en utställningsdomare skulle säga om den här svansföringen ?:-)

Igår tränade vi uppletande igen (kors i taket!). Lika roligt som förra gången!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hälsa du käre Falco att han får skylla sig själv! Om man är så vacker och ståtlig kommer man aldrig undan kameran.

2007-11-01 @ 16:01:38
Postat av: Maria

Tack för de orden! Vet inte om jag ska tala om det för honom, han kan ju bli högfärdig och börja kräva betalning för plåtningarna :-)

2007-11-01 @ 19:33:47
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Mamma/mormor

Jag håller med Sandra han är otroligt tjusig och för att inte tala om "lillmatte" hon är BEDÅRANDE!!

2007-11-01 @ 19:49:16
Postat av: Magnus

Hej Maria och tack för din kommentar på min blogg, kul att du gillar den!

Man behöver inte ha en systemkamera för att ta bra bilder. Jag gillar många av bilderna på din blogg, du lyckas komponera bilderna så att din vardag skildras på ett intressant sätt.

2007-11-01 @ 23:03:09
URL: http://www.magnusnelson.se
Postat av: Jonas

Underbara bilder i bloggen på Falco. Jag är själv en passionerad schäferhusse som tyvärr inte kan ha hund nu. Men min Nero var fantastisk mot såväl djur som människor. Han bar kycklingar i munnen utan att bita dem och älskade att leka ömt med katter. Enda smolket i bägaren var att han blev maniac när han såg ett rådjur. Så snart det fungerar med jobb och annat ska jag skaffa en schäfer att träna bruks med igen. Härligare kompis får man knappast. Falco verkar vara en skön fyrfota vän!

2007-11-02 @ 21:23:58
URL: http://seastone.wordpress.com
Postat av: Jonna

tack så mycket säger Theo =) vilka fina bilder du tar *avis*

2007-11-06 @ 10:53:18
URL: http://jonnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0