Bildbevis!

årets första uppletande

Äntligen får Falco göra något vettigt! Foto: Jenniefer Ericsson

Falco har verkligen fått stå tillbaka det här året. Lite spontana övningar under en och annan promenad har det blivit, men inte mycket mer. Förhoppningsvis bröt jag den tråkiga trenden förra veckan. Då tränade vi nämligen uppletande med några klubbkompisar! Och det var så otroligt ROLIGT!!!! Falco gjorde visserligen inget kanonuppletande, men han arbetade med glädje och var riktigt fokuserad på uppgiften. Inte skymten av något "var-är-rådjuren/kaninerna-på-den -här-åkern?"-beteende.

falco lämnar föremål

Falco lämnar ett upphittat föremål Foto: Jenniefer Ericsson

När jag skulle plocka fram mina uppletandeföremål så hittade jag inte påsen. Med andra ord är även Falcos nya (från förra sommaren) tjänstehundstäcke borta. Bara ett bevis på att det var för länge sedan vi tränade. Den vanliga hundtränarlådan plockade husse upp från källaren. Jag hittade inte ens igen den. När jag öppnade lådan insåg jag snabbt att den måste "uppdateras". Midjeväskan hade nästan börjat mögla!

hanna på uppletande

Lillmatte visade sig vara mycket intresserad av uppletande :-) Foto: Jenniefer Ericsson

Det gick riktigt bra att träna med lillmatte i "släptåg". Hon sov först, men sen satt hon snällt i vagnen och följde hundarnas arbete med stort intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0