Vardagsfilosof

Tiden går så fort, det kommer ju inte som någon nyhet, men det blev mer påtagligt sen jag fick barn. När lillmatte kom till världen fick jag också höra av flera att "passa på och njut, för hon växer upp så snabbt". Det är sant. Men det är svårt att njuta fullt ut när tröttheten gör att väggarna nästan gungar. Det är min erfarenhet. Vissa dagar har det bara handlat om att ta sig igenom och hålla det dåliga samvetet borta för att "jag inte njuter tillräckligt mycket".

Nu är nattsömnen så mycket bättre och det gör att jag kan vara tacksam för dagarna och tillvaron som mamma på ett helt annat sätt. Dessutom är lillmatte inne i en mycket charmerande fas av livet. Det är så spännande att följa hennes utveckling. Hon har en enorm upptäckarglädje och det är svårt att låta bli att smittas!

kom!

Kom och kolla! Det låter roligt när jag slår på glaset!!

vad tänker du på?

Jag har många gånger funderat på vad som rör sig i hennes huvud... Vad tänker hon på?

Vädret här i Falun fortsätter att vara underbart ljuvligt. Jag laddar batterierna allt vad jag kan.

morgonpromenad

Klockan 08.42, lillmatte och Tindra

Jag har skojtränat med Tindra lite de här dagarna, främst inkallning, läggande och kontaktövningar. Hon är oerhört uppmärksam och rolig att arbeta med. Idag ville jag testa henne lite, så jag ropade "kom" när hon var på väg i hög fart från mig. Hon vände direkt och kom glatt till mig. Duktig vovve! Läggandena går också bra. Hon har naturligt helt rätt teknik och lägger sig "bakåt" och tar inte ett skutt framåt.

Tindra är fortfarande lika försiktig i lillmattes närhet, så det fungerar jätte bra. Ibland är det nästan så att de leker ihop.

tindra och lillmatte

Är din boll roligare?

Tindra

Man kan ju undra vad hon tänker på också?

gräsfilosof

Jag passar på att sola lite


Kommentarer
Postat av: Jonna

tack så mycket, en kompis fixade till den lite till mej. Jag e inte så haj på de där tyvärr. Vilka fina bilder du lagt in. Hoppas ni haft det bra hos din mamma. va d nån snö? ses vi på fredag eller?

2007-10-23 @ 10:04:51
URL: http://jonnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0