Umeå i mitt hjärta

träd

Umeå - björkarnas stad

Vad är det som gör att Umeå fortfarande har en så stor plats i mitt hjärta? Jag har precis kommit hem från en knapp vecka i Norrlands huvudstad. När jag och lillmatte strosade omkring tänkte jag tanken flera gånger. Visst skulle jag kunna räkna upp flera saker och företeelser som jag gillar med Umeå: alla trevliga festivaler, brännbollen, stadens mysiga fik, alla cykelbanor, universitetslivet m.m m.m (och så familj och vänner såklart!). Men det är inte bara påtagliga ting. Mer handlar det om en känsla av tillhörighet och rötter. Umeå är fortfarande väldigt mycket hemma, trots att det var mer än 13 år sedan jag bodde där.

Får

Får IRL

Den här gången träffade jag inte så många vänner, utan prioriterade att umgås med familjen. En av dagarna åkte lillmatte, pappa/morfar och jag till Skeppsvik. Där träffade lillmatte får "på riktigt" för första gången. Hon var mycket fascinerad. Inte så konstigt med en så djurtokig mamma.

höst i stugan

Hösten har kommit till stugan

Jag älskar den här tiden på året. Den höga, klara luften och trädens alla färgskiftningar. En dag åkte vi och hälsade på min faster i stugan. Det var så oerhört vacker att det nästan gjorde ont.

Kommentarer
Postat av: anna

ja, det var verkligen helt underbart. att bara få slappna av o bli ompysslad i nästan 2 timmar. inget man är bortskämd med. ha det så bra i helgen! kram

2007-09-29 @ 10:54:37
URL: http://annablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0