Fjärilar i magen



En bild från förra årets segling

Jag har nog inte riktigt förstått att vi ska tävla i morgon, för än så länge är jag inte så förfärligt nervös. Och jag vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken... Värre är att vi inte tränat så mycket de sista dagarna. Jag var bortrest med jobbet i slutet av förra veckan och i helgen var lillmattes tre kusiner med föräldrar på besök.


Men med handen på hjärtat så är detta bara dåliga ursäkter. Jag tror snarare att det handlar om att jag är lite less på att träna lydnadsklass 1 momenten. Därför måste jag erkänna att jag verkligen hoppas att vi får tillräckligt med poäng för att bli uppflyttade till lydnadsklass 2! I de högre klasserna blir det nya skojigheter som "rutan" och vittringsapportering. Men det är små marginaler i lydnaden. Det räcker med ett missförstånd i tex "läggandet under gång" så är det svårt att komma upp i minst 160 poäng (vilket krävs för att man ska kunna tävla i nästa klass).


Nu när jag skriver det här börjar fjärilarna faktiskt att fladdra i magtrakten. Och helt plötsligt slår det mig att det var flera veckor sedan jag tränade "ettans" apportering! Tävlingsförberedelserna är det lite si och så med...

Håll nu alla tummar, tår och tassar inför morgondagen!


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Jag håller tummarn att det hela går bra och att skurkhunden har "en bra dag"...







2008-08-21 @ 10:29:36
Postat av: Tant Brun

Hejja er! Fanns det poäng för stiligaste så skulle han vinna direkt. Vilken vacker kompis han är!

2008-08-21 @ 12:44:42
URL: http://auntiebrown.blogsome.com
Postat av: Eva

LYCKA till maria och Falco:) Vi håller alla tassar och tummar för er!!

2008-08-21 @ 13:42:33
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Ing-Marie

Lycka till!

2008-08-21 @ 21:22:24
URL: http://hagerev.blogg.se/
Postat av: Anna & Emma

Hej på er!

Hoppas det gick bra på tävlingen!

Vi får höras snart!

Hälsningar familjen i johannishus

2008-08-21 @ 22:18:13
Postat av: Lorina

Ville bara kika in och säga grattis till fin fina poäng och resultatet i Ronneby i går :D Jag tävlade själv i klass II så jag missade er tyvärr...Ett stort lycka till i framtiden med tävlingar och allt!!



Mvh Lorina

2008-08-22 @ 11:17:20
URL: http://www.myrottis.se
Postat av: Yvonne & Storma

Stort grattis till vinst och mycket fina poäng.

Nu är det 2:an som gäller.



/Yvonne

2008-08-22 @ 12:47:36
Postat av: Maria & Falco

Tack för alla lyckönskningar och gratulationer!

2008-08-23 @ 19:56:12
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0