Så glad!

Igår var det dags för Falco att debutera i lydnadsklass 1 på grannklubben Ronneby BK. Vi var hela 19 ekipage anmälda. När det var lottdragning höll jag tummarna för att jag skulle få ett tidigt startnummer. Mest för att slippa gå omkring och vara nervös hela kvällen. Men någon högre makt tyckte visst att jag skulle härdas, för jag fick just startnummer 19. Platsliggningen delades in i tre omgångar. I de båda första grupperna var det flera hundar som reste sig, men inget hundgruff.


Så var det då dags för sista gruppen. Jag lade ner Falco och gick och ställde mig på anvisad plats. När jag stod där och tittade på Falco bankade hjärtat ordentligt. Jag vet inte varför jag blev så nervös. Falco brukar alltid ligga bra, men jag är alltid orolig att någon annan hund ska hoppa på honom. Nåväl. En hund i gruppen reste sig, eller satte sig den bara? Jag kommer inte ihåg. I övrigt gick det bra. Efter en stund lade Falco ner huvudet på marken, med en min som sa "lika bra att ta en siesta om det inte ska bli roligare än så här!".


Efter platsen började den långa väntan på vår tur. Jag passade på att fika, titta på tävlingen och snacka med hundkompisar. Eftersom Falco bara tävlat en gång tidigare (i spår), så har vi inga rutiner. Därför visste jag inte riktigt när jag skulle ta ut och värma upp honom. Men jag valde att ta ut honom ganska tidigt för att han skulle hinna titta av sig. När det var en hund kvar gjorde jag några kontaktövningar och lite stegförflyttningar. Sen fick han ligga en kort stund innan det var dags för oss att beträda tävlingsplanen. Då hade klockan hunnit bli 21.45!


Falco är ju en Skurkhund och jag kan aldrig riktigt veta var jag har honom. Därför var det med stor spänning som jag påbörjade tävlingen. "Skulle han vara med mig eller inte?" Men jag hade inte behövt oroa mig, för han överraskade mig rejält. Han var pigg och med på noterna under HELA programmet! Jag tränar med mycket täta belöningar (för täta...) så det hade inte varit konstigt om han tappat sugen efter hand. Men icke! Visst blev det en del missar, som att jag behövde ge ett dubbelkommando vid ingången efter hoppet, men det var inga stora grejer. Trots att jag var nervös under programmet så blev jag bara gladare och gladare allt efter att momenten satt där de skulle.


Vilka betyg vi fick hade jag ingen aning om, och det kändes inte heller viktigt. Men när jag klev av planen blev jag naturligtvis nyfiken. Och kan ni tänka er, vi fick 187 poäng och hamnade högst upp i resultatlistan! Helt otroligt. Oj vad stolt jag var över skurkhunden när vi klev högst upp på prispallen. De som har följt mig och Falco under årens lopp vet att det inte har varit någon enkel resa. Men det gör gårdagens tävling desto roligare! Första platsen är grädden på moset, men det jag framför allt gläds åt är att Falco verkligen ville jobba med mig inne på tävlingsbanan och att han tyckte att det var roligt!


Här kommer siffrorna:


Moment

Betyg

Poäng

Kommentarer

Platsliggning

10

30


Tandvisning

10

10


Linförighet

9

36

Liten lov

Läggande

8,5

17

Ngt sent, nosar

Inkallande

10

30


Ställande

10

30


Apportering

8

8

Tar innan komm.

Hopp

8

16

Dk fot

Helhetsintryck

10

10


SUMMA


187



Kommentarer
Postat av: Eva

Ett JÄTTE stort GRATTIS till de fina poängen och vinsten:) Lycka till i fortsättningen!!

2008-08-22 @ 21:49:02
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Jonna

Grattis, vad roligt =)

2008-08-22 @ 22:35:50
URL: http://jonnaa.blogg.se/
Postat av: Jenniefer&flock

Wow!! Stora grattiskramar till den fina debuten och vinst, jättekul:)

2008-08-23 @ 06:06:16
URL: http://canovills.webb.se
Postat av: Kattis

Halloj!

Stort grattis till debuten! :D



10 på helhetsintryck måste vara underbart att få!

2008-08-23 @ 22:14:07
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar
Postat av: Bengt-Ove Pettersson

Det var roligt att se ett så fint reultat, hur skall det här sluta? Grattis från Duro och B-O





2008-08-23 @ 22:41:32
Postat av: Carina

Det såg väldigt bra ut, programmet ni genomförde. Grattis till kanonpoäng och översta pallplatsen, från fan-cluben.

2008-08-24 @ 15:09:57
URL: http://profiler.aktivhund.se/carinal.aspx
Postat av: Irene

Grattis!!! Jättekul att det gick så bra på första lydnadstävlingen! Jag och Taiga liten var i era trackter i veckan, tyvärr kom jag med tåg så jag kom aldrig iväg till eran klubb som kanske kommer bli min hemmaklubb om ett år eller så....

Vi får se vad tiden visar.

/ Irene med Taiga

2008-08-24 @ 22:55:16
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=tiatiger
Postat av: Angela

Jätte Stort Grattis !!

härligt att ni kom 1:a så som du slitigt med skurkhunden.



Kramizar Angela

2008-08-25 @ 16:33:36
Postat av: Hobbelotta

Grattis brorsan Falco. Jätte roligt att läsa att det går bra för er!



Ha det bra.

Hobbe och Lotta

2008-08-26 @ 13:13:18
Postat av: Maria & Falco

Tack för alla snälla grattishälsningar. Det känns nästan som om jag tagit OS-guld :-)

2008-08-26 @ 19:50:27
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Filippa & Irra

Grattis till den fina dagen o lycka till i fortsättningen!! :)



2008-08-29 @ 21:41:27
URL: http://denvilda.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Men GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu var det tydligen länge sen jag var inne o läste, vad duktiga ni är!

Lena, cris o schäfrarna

2008-09-19 @ 15:07:40
URL: http://lattatassar.hundsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0