Pilla in en böna i näsan

Lillmattes senaste favoritnöje är att peta sig i näsan. Idag lyfte hon näspetandet ytterligare en nivå, genom att stoppa in en liten bit böna i den vänstra näsborren. Jag försökte få ut den med fingret men då åkte den ännu längre in. Yrvädret till barn tyckte tack och lov att det hela var synnerligen roligt, så hon blev inte rädd. Jag tar två kliv mot köksskänken för att snabbt kolla upp telefonnumret till sjukvårdsrådgivningen. När jag står med telefonnumret i högsta hugg börjar lillmatte nysa så att grönsaken kommer ut ur näsan. Lättad av att det hela har löst sig, lägger jag tillbaka telefonnumret på skänken. Då passar det lilla busfröet på att stoppa in en ny bit i andra näsborren! Rackarunge. Den här gången kunde jag få ut den med en pincett.

Lite trött på att leka akutsjuksköterska lyfter jag ner lillmatte från barnstolen och går och ger Falco mat. Lillmatte kommer efter mig med en misstänkt klurig min och oerhört mycket bus i blicken. Jag fattar misstanke och inspekterar hennes näsborrar. Mina farhågor besannas när jag skymtar ett grönt föremål i nosen. Antagligen hade hon hittat bevismaterialet på golvet. Nu hade jag ju vanan inne så det var bara till att plocka fram pincetten igen...

Och jag som inte ens har introducerat Astrid Lingrens Madicken för lillmatte ännu. Ni vet episoden då Lisabet (tror jag hon heter) pillar in en ärta i näsan.

Snipp, snapp, snut!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hon är inte dum hon, hon vet hur man håller sin mamma i form! Jag fick mig ett gott skratt igen...

2008-06-11 @ 09:29:10
Postat av: Lena.



Den lilla ärtprinsessan verkar härlig...och hennes ögon har preciiis samma intensivlyster som min kära livräddare i Falun har...vilket sammanträffande.

Hon heter förresten mormor.

2008-06-11 @ 22:46:48
Postat av: Roffe´s blogg

Hihi en sån liten rackare!! tur att ni slapp besöka doktorn... Ja det var Lisabeth, tänkte direkt på henne då jag läste det här inlägget. Själv håller vi precis på att avsluta valpkursen, men tänkte börja träna lite inför apellen...



Ha en fortsatt härlig sommar, å lycka till med lydnaden!!! :-D

2008-06-17 @ 00:25:06
URL: http://doedazz.blogg.se/
Postat av: Maria & Falco

Mamma/mormor: tack för senast!

Lena: Välkommen till bloggen! Ja, visst har hon intensiva ögon. Redan när hon bara var några månader kändes det som om hon såg rakt igenom en. Men hon har också stor respekt för mormors blick. Hon känner kanske igen sig...

"Roffe's blogg": lycka till med det fortsatta tränandet (men ta' det lugnt, jag läste på din blogg att kroppen har signalerat "VILA!".

2008-06-17 @ 20:12:27
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0