Sorg och glädje

Sitter och sorterar lite bland sommarens foton. Försöker slänga lite för att inte helt drunkna i bilder och för att få mapparna mer överskådliga. Men det är inte enkelt att "döda sina älsklingar". Speciellt svårt är det att göra sig av med bilder på barnen. De förevigade ögonblicken känns så värdefulla, även om det rent fotografiska värdet är noll och inget.

Speciellt svårt är det att slänga bilder på Lilleman.

Tiden går så fort och han växer för varje vecka som går.

Det är oerhört roligt, samtidigt som jag bara vill dra i nödbromsen och stanna klockan.

Sista barnet, sista bebisen... Sista gången jag får vara med om detta stora underverk. Det första leendet. Huvudet som blir allt stadigare. En blick som blir allt mer medveten. En varm bebis som vilar i min famn. Den fridfulla sömnen i vagnen. Den villkorslösa tilliten.

Det är en sorg som jag inte var beredd på. Den kommer över mig nästan varje dag. Men den är mer bitteljuv än mörk. För den bottnar i tacksamheten över att ha kunnat få två så fantastiska barn.

Det här inlägget skulle egentligen handla om lite fotosortering. Det tog en helt annan väg. Men jag slutar där jag började: här kommer ett axplock med bilder från sommaren 2009.



3 juli Min 40-årsdag. Lilleman har inte ens fyllt två veckor...




4 juli En varm sommardag. Vi äter lunch på Saltö fiskhall.




25 juli Två besök till Helsingborg har vi hunnit med. Här är Lillmatte i svärmors trädgård.




28 juli Lilleman är drygt en månad gammal. Han signalerar med högerhanden att livet är OK :-)




30 juli Lillmatte förbereder sig inför en natt ombord på båten.




6 augusti En vecka i augusti fick vi besök av husses syster med man och tre barn. Det brukar alltid vara skitväder när de hälsar på, men för en gångs skull var vädergudarna med oss. På bilden poserar kusin S.




6 augusti Den här bloggen var faktiskt tillägnad skurkhunden när jag startade upp den. Ett sätt att dokumentera våra gemensamma aktiviteter. Nu kommer tyvärr stackaren i tredje hand...




13 augusti En liten utflykt. Här har vi stannat till på Sturkö för att stoppa i oss lite korv med mos. Ingen smaksensation precis, men det var mysigt i alla fall. Lilleman sov sig igenom hela bilfärden och Lillmatte var på gott humör. Uttrycket "är vi framme nu?" lyste nästan med sin frånvaro. Det är inte alltid det går så smidigt...



.
26 augusti Drygt två månader gammal och han ser redan rakt igenom mig.

Trevlig helg!/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Anna

vad fina dom är maria :) håller med om att tiden går alldeles för fort... man vet ju att det är sista gången och då vill man ju komma ihåg ALLT sen. bäst att fota för glatta livet så man får lite hjälp med minnet! kram anna

2009-09-05 @ 16:05:03
URL: http://annablogg.blogg.se/
Postat av: Annika & halvsyrran Raxa

Hej Maria!

Har återigen njutit av ljuvliga bilder och din roliga penna som beskriver livet hos halvbrorsan. Allt gott till er och hoppas foglossningen ger med sig å det snaraste! Kram Annika & Raxa

2009-09-05 @ 18:48:26
URL: http://www.sokhund.se
Postat av: Maria

Anna: Ja, och jag har börjat filma en hel del också. Små guldkorn. H. tycker redan att det är roligt att titta på filmerna.

Annika: Tack Annika, jag blir lite bättre för var dag som går. Så snart kan jag förhoppningsvis börja ta kortare promenader. Längtar!!!

2009-09-06 @ 13:24:03
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Suneeta & hunden Chanel

Vilken fin hund!! Är det en schäfer??



Jag har också hund fast en Leonberger =) ha det bra

2009-09-06 @ 16:12:32
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Suneeta

Tack! Och ja, det är en 6-årig schäferkille. Fortsatt treviig söndagkväll :-)/Kakmonstret

2009-09-06 @ 18:09:09
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Eva

Vilka underbara bilder på ffa barnen:) Ha en bra höst!!

2009-09-08 @ 14:38:32
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Maria

Tack detsamma Eva! Hoppas du kan pusta ut nu efter valpkullen.

2009-09-08 @ 20:04:43
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0