Måste köpa mer korv



Här startade spåret. En lycklig hund tuffar på.

Kroppen är ond mot mig, men det ägnade jag hela förra blogginlägget åt, så nog om det eländet. Istället kan jag berätta om äppelkakan som Lilmatte och jag bakade i eftermiddag. Inte världens godaste, men fullt tillräckligt mumsig. Kände mig enormt huslig när jag frös in det som blev över. Så om ni har vägarna förbi kan jag bjuda på hembakat :-)

 

Falco fick ännu ett korvspår på tomten. Fri som fågeln fick han jobba sig igenom vinklarna i eftermiddagssolen. Han har fått några ”på-tomten-spår” senaste veckan som jag inte bloggat om. Lite varierande kvalité, men hjärnjympa har han fått i vilket fall som helst. Och det är ju det som är syftet. Den här gången gick det riktigt bra. Han arbetade med låg nos och tappade bara spåret vid några tillfällen. Riktigt roligt att se. Gud vad sugen jag är på att köra ett riktigt skogsspår… Men, det var ju bara den lilla detaljen med Skurkhundens överdrivna lust på vilt. Hm. Kanske kan hitta viltfria skogsområden?




Här har han hittat en korvbit bland fallfrukten.

 

En extra klurighet med dagens spår var att Lillmatte absolut ville följa med när jag gick ut spåret... Sen sprang hon glatt efter Falco när han spårade. Men ingetdera verkade bekomma honom.



Här låg slutet = några extra krovbitar. Får kanske börja jobba med roligare slut om jag ska börja lägga spår så här frekvent, he, he!!!

Hög tid att gå och sova. Ska byta på Lilleman och krypa till kojs. Kram!/Kakmonstret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0