Revansch!



"Livet har sina ljusa stunder" 

 

Förra gången jag fick ett infall av plötslig husmoderlighet blev resultatet en ganska misslyckad skapelse. Titta in här får ni se själva... Men som den gamla ridskoletjej jag är vet jag att det är viktigt att inte låta ett platt fall stå i vägen för nya äventyr. ”Upp i sadeln igen” var mitt motto för dagen när jag med liv och lust kastade mig över ägg, socker, mjöl – och plommon. Det hela skulle resultera i en plommonkaka. Receptet tog jag från en ny upptäckt i bloggvärlden: Mamma Mat. Ett till synes busenkelt recept. Men det är tyvärr ingen garanti för att det ska bli bra när det är jag som står bakom degbunkarna...

 

Hur gick det då? Jo, tack, riktigt bra! Får väl erkänna att jag hade praktiskt och moraliskt stöd av svärmor som är på besök. Men jag känner mig nöjd med mig själv i alla fall.

 

Ljummen plommonkaka, vaniljglass och eftermiddagskaffe i en solig trädgård tillsammans med familjen. ”Livet har sina ljusa stunder”/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Vad skoj att du har hittat till min blogg och ännu roligare att mitt recept på plommonkaka fungerade.

Tack för länken och snälla omnämnanden!

Hälsningar Mamma Mat

2009-09-17 @ 19:59:26
URL: http://mammamat.blogg.se/
Postat av: Kakmonstret

Det var så lite så :-) Kan säga att den var minst lika god dagen därpå (den lilla bit som var kvar...).

2009-09-18 @ 09:11:27
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Mamma

Den ser ju fantastiskt god ut!!! Du kan väl göra en till så kommer vi............!

Kram

2009-09-18 @ 15:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0