Tidningsurklipp från 1976

 


Syskonkärlek

Lilleman sover i vagnen några meter ifrån mig. Själv sitter jag uppkrupen i soffan med datorn i knäet. TV visar en dokumentär om Annika Östberg. Lillmatte sover i sin säng. Vi får se hur natten artar sig. Risken är stor att hon också får magsjuka. Jag borde snart gå och lägga mig. Lika bra att försöka sova om det blir ett hastigt uppvaknande med kräksjukt barn. Men först måste jag slita mig från Photoshop. Jag sitter och tittar igenom spanienbilderna och leker lite. Bilden här ovanför är kraftigt beskuren och uppblåst. Sen ändrade jag kontrasterna och ökade på skärpan rejält. Slutligen gick jag in på ”filter”, ”texture” och ”grain”.  

God natt!/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Elin

sv: men vad kul, Hej på dig med! :)

2010-04-28 @ 11:18:47
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Husbonden

En alldeles underbar bild av underbara barn taget av en underbar fotograf!

2010-04-29 @ 21:09:10
Postat av: Emma

Hej Maria!

Är här inne och kollar din blogg ibland!Är skoj att se hur Hanna växer och hur stor lillebror har blivit! Fick hälsningen av Julias mamma, Petra, för ett tag sen! Kul att Hanna kommer ihåg mig! Jag tänker på henne med med jämna mellanrum! Är nog ett barn som för alltid fastnat i mitt huvud, på ett bra sätt:) Hälsa henne o familjen så gott!Kram Emma (Bastasjö förskola)

2010-05-06 @ 20:31:30
Postat av: Anders

En kommentar från en som plåtat dig Maria när du var liten. Snacka om mamma upp i dagen!

Vi ses till helgen! // Anders

2010-05-09 @ 22:03:49
Postat av: Fia

Men hallå,

vad är det som händer?? Inga nya inlägg på hur länge som helst, är du och din familj ok? Hoppas det.

Bameskram,

Fia

2010-09-16 @ 00:42:27
URL: http://www.fiafilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0