Min stora fasa

Lillmattes dagisvistelse blev mycket kort idag. Jag skulle precis säga ”hej då” när ett av barnen kräktes ute på gården. Nej!, tänkte jag. Min fasa stavas nämligen V-I-N-T-E-R-K-R-Ä-K-S-J-U-K-A. Jag är långt ifrån ”äckelmagad”, men när det kommer till magsjuka så… Jag klarar det inte. Varken när jag själv är dålig eller när Lilllmatte har trillat dit. Och nu när jag har Lilleman att ta hand om är jag extra försiktig. Sagt och gjort. Lillmatte fick vara kvar på dagis den timme som de skulle vara ute och leka. Sen hämtade jag hem henne till den trygga, smittfria,  karantänen.

 

Till något helt annat. Jag har avlagt ett lite annorlunda nyårslöfte i år: jag ska lära mig grunderna i Photoshop Elements. Inget konstigt egentligen, men just därför är det dags att gå från ord till handling, på riktigt. Jag satt och testade lite funktioner idag och fick bland annat följande resultat:


 

Originalet. Färgerna är inte korrekt återgivna. Tindra har en mycket rödare ton i verkligheten.


 


Den redigerade kopian. Några knapptryck och bilden är nu mer verklighetstrogen.

God kväll!/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Eva

Bra, då kan man skicka bilder som man vill ha redigerade till dig då ;) Leona har varit megsjuk, men är nu frisk. Men vill fortfarande ( 1 v senare) inte äta annat än välling å lite gröt...

2010-02-15 @ 09:12:09
Postat av: Kakmonstret

He, he!! jag får nog lära mig lite fler trick först, men tack ändå. Här är vi ff friska, peppar, peppar...

2010-02-15 @ 19:44:48
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Jenniefer&flock

Vilken skillnad, snyggt! Vill också lära mig det. Hoppas ni har det bra och slipper vinterkräksjukan. Kram

2010-02-17 @ 14:01:03
URL: http://www.canovills.webb.se
Postat av: Kakmonstret

Tack Jenniefer! Vi är "peppar, peppar" fortfarande friska. Och mitt Photoshopande är verkligen på nybörjarnivå fortfarande.

2010-02-25 @ 10:07:35
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0