Nya Scandic hotellet



En ny polisstation?

Efter dagislämningen i morse åkte jag in till staun för att hämta Lillemans pass. Tog då tillfället i akt och kollade in Karlskronas nya hotell. Det är ett SCANDIC hotell som byggts på en av Karlskronas mest attraktiva tomter. Bygget föregicks av massor av insändare i lokaltidningarna. Många var emot att lägga ett hotell på den aktuella platsen. Personligen hade jag hellre sett ett kulturhus, inklusive ett nytt välbehövligt bibliotek. Men jag kunde också se att Karlskrona skulle kunna vinna på ett nytt, fräscht hotell för att locka större konferenser etc.

 

Hur blev det då? Ett stort ”Nej, vad har de gjort?!!??”. Tanken är säkert att hotellet, med den stenlagda fasaden, ska smälta in med de omgivande stenhusen… men det ser bara ut som en ordinär 70-tals byggnad a la Polisstation. Speciellt fönstren är förfärliga. Jag hade hoppats på en ljus, transparent glaskropp med lite vågad arkitektur. Men smaken är bekant som…

 

Förhoppningsvis blir det lite bättre när de städat upp ordentligt runt byggnaden. Och jag hoppas på en härlig uteservering vid vattnet.

 

Sov gott! /Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Anna & Emma

Vad sägs om att ta en kall öl där i sommar?

2010-04-07 @ 22:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0