Våren och sommaren är här!

Varken dagmatten eller daghussen kunde ta Falco igår, så jag fick ta längre lunch och åka hem. Vi fick en fin promenad i det fantastiska vårvädret som ÄNTLIGEN kommit. Nu sprakar det av grönska ute och det är nästan försommarvarmt. Jag var bara tvungen att ta med mig kameran. Här är lite av det vi passerade:

 De här tulpanerna finns i rabatten utanför huset.  Man kan inte bli annat än glad av dem. På morgonen och kvällen "sover de", men när solen skiner på dem tittar de fram.

 Jag är en riktig bondromantiker och är barnsligt förtjust i Falu rödfärg :-) Den här bondgården går jag förbi nästn varje dag.

Falco bland vitsippor

Den här fantastiska mattan av vitsippor finns några meter från vår ytterdörr. Det kallar jag livskvalité! När jag tagit den här bilden var jag tvungen att åka tillbaka till jobbet...

På kvällen var det dags för tävlingslydnadskursen igen. Den här gången fick vi göra en första övning för att lära in apportering med dirigering. Det känns som ett roligt moment. Sen övade vi på "rutan". Falco hade inte lika bra tempo den här gången och jag fick ta i med basrösten för att få honom att stå stilla inne i rutan. På en annan station tränade vi linförighet/fritt följ. Kontakten var hyfsad. Men jag måste verkligen lära mig att gå ordentligt! Jag gör fortfarande inga bra vändningar. Slutligen tränade jag lite apportering och fick tips på hur jag ska träna för att minimera det lilla tugg han har när han sitter vid min sida.

Kvällen var som vanligt mycket givande och jag kommer att sakna kursen när den är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0