Vad är vad?

kallt ute, varmt i vagnen!

Inte konstigt att "vov" var det första ord hon lärde sig...

Ibland har jag lite svårt att veta när jag är matte och när jag är mamma. Såväl hund som barn har fått känna på begreppsförvirringen. En dag när jag stod och bytte en bajsig blöja, för sjuttioelfte gången, kom jag på mig själv med att längtansfullt tänka "undrar när hon blir rumsren?". Hm. Helt naturligt att lillmatte inte har börjat kalla mig mamma ännu. Hur ska barnet kunna veta vad jag är, när jag säger saker som "Är du mattes älsklingsbarn?". Falco har också fått sin beskärda del. När vi skulle gå ut en kväll var jag på väg att sätta på honom min mössa! Jag är så van att klä på lillmatte, så rörelsen kändes helt naturlig.


BVC-sköterskan tittade konstigt på mig den gången jag frågade om de rekommenderade att man avmaskade bebisarna... Lillmatte var i värsta stoppa-allt-jag-hittar-i-munnen- perioden, även sten, jord och pinnar, så jag tyckte faktiskt inte att frågan var så konstig!


När jag hivade upp lillmatte under armen igår, konstaterade jag att hon snart väger lika mycket som Falcos fodersäck!. Tänk vilken styrketräning jag får...


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Men Maria!!!
Avmaska en bebis...TACK för dagens första och kanske enda riktiga asgarv.Vi ses snart
Kram(-:

2007-12-14 @ 08:39:38
Postat av: Mamma/mormor

Jag håller med Anna, det är underbart att få skratta riktigt ordentligt! Det skulle flera få göra så du kan väl ge ut en bok med titeln "Marias bästa".
Kram

2007-12-14 @ 16:08:54
Postat av: Mamma

Jag glömde att skriva " Maria jag tror att Hanna klarar sig med EN mössa, ha, ha,.......

2007-12-14 @ 16:10:55
Postat av: Maria & Falco

Jag vet att jag bylsar på henne, men det var faktiskt -6 grader den dagen...

2007-12-14 @ 20:08:50
URL: http://www.falco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0