Dan före dan före dan...

Sådärja! Nu är kakmonstret, lillmatte och skurkhunden tillbaka på bloggen igen. Jag har som vana att ta några, mer eller mindre, internetfria veckor på sommaren. Och TV brukar det inte bli mycket av heller. Skönt. Men nu har jag mycket att berätta! Men det får vänta. Det här inlägget får bli kortare än planerat. Husse frågade precis om jag ville ha en kopp te. Låter gott.

Men innan jag loggar ut måste jag berätta att tävlingen (lydnadsklass 1) närmar sig med stormsteg. I övermorgon gäller det att kakmonstret håller tävlingsnerverna under kontroll och att skurkhunden vaknar på sin bästa (och samarbetsvilligaste) sida. Jag åkte ut till Ronneby förra veckan, på den allmänna träningen, för att vänja honom vid den nya miljön. Träningen gick som väntat. Skurkhunden var ganska ofokuserad. Men på det stora hela kändes tävlingsuppladdningen helt OK. Det stora problemet är vänstersvängarna. Framför allt "vänster om halt". Sen kan ju allt hända på tävling. "Platsen" är ju alltid ett orosmoment i ettan. Falco ligger tryggt (peppar, peppar!), men jag är rädd för att någon annan hund ska ställa till det. 

Om jag hinner skriver jag några rader till i morgon. Sen kommer det att droppa in fler inlägg om sommarens aktiviteter. För att inte tala om bilder. Jag kom hem med från Spanien med 350 nytagna foton. Det tog sin lilla tid att rensa.

Hej så länge!



Lillmatte tittar på när husse mastar på båten. Mer om seglingen får komma i ett annat inlägg.


P.S Jag har svårt att hitta bilder på Falco till bloggen. Den här lilla myran figurerar på nästan alla... Jag måste se till att variera mitt fotograferande lite! D.S


Kommentarer
Postat av: Tant Brun

Välkommen tillbaka! Ska bli kul att se bilderna. Och jag känner igen det där med att en viss unge verkar fastna på varendaste bild :)...

Lycka till på tävlingen. Jag hejjar från Helsingborg. Hade jag varit hemma i Ronneby hade det varit kul att kolla. Lydnadstävlingar har jag inte varit på så mycket.

Te låter najs och Spanien låter fantastiskt.

2008-08-19 @ 21:36:41
URL: http://auntiebrown.blogsome.com
Postat av: Jonna

Vilket bra uttryck!



Vad söt hon är lilla hanna! Är hon kvar i bastasjö eller har ni fått någon annan plats? Ska bli spännande att läsa vad ni gjort i sommar =)

2008-08-20 @ 09:34:28
URL: http://jonnaa.blogg.se/
Postat av: Maria & Falco

Tant Brun: Tack, jag tar tacksamt emot allt "hejande", även om det är på distans.

Jonna: Jo, vi är kvar i Bastasjö och känner ingen jätte stress att byta, för vi är så nöjda.

2008-08-20 @ 19:59:41
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0