Lyckad träningstävling

trädgårdsmästare

Lillmatte älskar sin skottkärra. Jag hoppas trädgårdsintresset håller i sig...

I lördags åkte jag ut till klubben för att vara med på en träningstävling. Det var vi i tävlingslydnadskursen som fick det erbjudandet. Det var upplagt som en riktig tävling med lottning och bedömning. Den stora skillnaden var att vi inte fick se betygen under programmets gång.

Förberedelserna för min och Falcos del var inte de bästa. Falco hade bara fått rasta sig i trädgården på morgonen och vi kom sent iväg, så någon längre uppvärming på plats blev det inte heller. Till saken hör att lillmatte fick följa med för husse var upptagen på annat håll. Så när jag åkte visste jag egentligen inte om jag skulle kunna ställa upp över huvud taget, men det "problemet" löste sig snabbt då en av kurskamraterna ställde upp som barnvakt.

Jag drog spiken och fick börja som nummer ett (lydnadsklass 1, ska kanske tilläggas). Det gjorde mig egentligen inte så mycket. Tvärtom, då han jag inte bli så nervös. Lydnadsreglerna har ju ändrats och jag är inte så uppdaterad, så jag visste faktiskt inte riktigt hur det nya programmet såg ut. Men det vara bara till att följa tävlingsledarens kommandon.

Falco var ofokuserad under linförigheten och hängde inte riktigt med i helomvändningarna och svängarna, men resten av momenten måste jag säga gick över förväntan, med tanke på den minimala träningen. Han fixade både ställandet och läggandet under gång, även om positionerna behöver förbättras.

Jag kunde tyvärr inte stanna kvar för genomgången efteråt, men det var en nöjd förare som körde hemåt.

Senare på kvällen ringde C. för att berätta att vi skrapat ihop 166p. och att det dessutom var dagens högsta poäng. Jag trodde inte mina öron!

Nu jäklar får jag plocka fram tävlingskalendern och se till att bättra ´på linförigheten och fria följet :-)

P.S Ett stort tack till C. och Y. som ställde upp och ordnade tävlingen. Det är så otroligt nyttigt att få träna under tävlingsmässiga förhållanden. D.S


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt att det gick så bra!!! Ut på tävlingsbanan nu!!!

2008-05-28 @ 22:11:17
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0