Lydnadskurs i solsken

rottis

Den här bedårande rottisvalpen träffade jag på klubben. En blivande tjänstehund kanske?

Jag missade tävlingslydnadskursen i torsdags pga tjänsteresa. Tyvärr ska jag iväg den här veckan också, så det blir ett långt uppehåll. Förra gången tränade vi bl.a. apportering med dirigering. Falco var laddad och förstod precis vad det hela handlade om. Riktigt roligt att se.

Vänstersvängarna strular fortfarande, men jag är medveten om att de kommer att ta tid att rätta till, så det är bara att kämpa på.

Jag sprang runt och fotade lite för klubbtidningens räkning. Bilderna blev sådär, men några ska med i nästa nummer i alla fall. Jag är sammankallande för  tidningssektorn och det är manusstop idag. Än så länge ser det lite magert ut med bidrag, så jag hoppas det ramlar in några till.

I väntan på att matte ska sluta fota

Falco ligger och väntar på att jag ska bli klar med fotograferandet.

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Gud vad stilig han är!

2008-05-21 @ 11:47:52
Postat av: Tant Brun

En liten sötis och en otroligt ståtlig kille. Nu måste jag verkligen fråga från vilken kennel Falco kommer..? Har de någon hemsida kanske? Jag har insett att jag är schäferfrälst for life :).

2008-05-24 @ 11:39:17
URL: http://auntiebrown.blogsome.com
Postat av: Maria & Falco

Hej Tant Brun
När vi skulle köpa Falco försökte vi verkligen att inte låsa oss vid schäfer (som min gamla hund), utan att även överväga andra raser... Och det gjorde vi. Och du ser ju själv vad det blev :-) Faloc kommer från Tretjak's kennel. Adressen till hemsidan är www.tretjaks.se

2008-05-28 @ 20:18:19
URL: http://www.falco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0