En spännande resa



Lillmatte, oktober 2007. Hon skulle snart fylla ett år. Vilken spännande resa det är att följa hennes utveckling.

En lite episod från igår:

 

Vi sitter i bilen på väg hem. Lillmatte är missnöjd över att behöva åka hem från kompisen E. Dessutom blir hon arg för att jag inte ser en skylt som hon pekar på.

 

- Mamma, du är jätte, jätte, jätte mega dum!

 

Sa hon verkligen ”mega” tänkte jag. Så jag ställer en följdfråga:

 

- Hur dum sa du att jag var?

 

- Du är jätte, jätte, mega, super dum!

 

Säga vad man vill om innehållet i budskapet, men jag är imponerad över hennes språkliga variation och uppfattningsförmåga. Samma morgon frågade hon vad ”mega” betyder och några timmar senare använder hon ordet själv. Inte illa för en liten människa på drygt 3-år.

 

Ja, det här inlägget får väl hamna i kategorin ”stolt mamma som tröttar ut omgivningen genom att tjata om det egna barnets förträfflighet.”.

 

Hasta pronto/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ä vadå trötta ut? Lillmatte är ju ett geni, det har jag alltid sagt:-)

2010-03-23 @ 17:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0