Modehunden

Falco i sitt nya halsband

Falco poserar i sitt nya halsband. Nu ska han sopa banan med alla Chihuahuorna på Cat Walken! Eller ska vi kanske kalla det Dog Walken :-)

Svängde förbi hundaffären igår för att köpa hundfoder. Visst är det konstigt att jag alltid väntar tills maten är så gott som slut?!!?? Den här gången ekade det i fodertunnan, för det fanns inte en smula mat kvar. Väl inne på hundaffären började jag snegla på halsband. Vi har haft en dressyrlänk (som det så fint heter numera) på lilla odjuret som skavt av pälsen så fult runt halsen. Butiken hade precis fått in en ny sort, med läder på insidan och syntetmaterial utåt. Det kändes så himla mjukt och gott så jag kunde inte motstå det.

Ikväll har vi varit ute och cyklat för första gången på år och dar. Falco viftade faktiskt på svansen när han såg att jag plockade fram cykeln. Själv tycker jag egentligen inte att det är så roligt att cykla med honom, men han behöver få upp flåset. Vi kan inte ha honom lös på promenaderna på grund av hans stora passion för rådjur. Så även om vi promenerar med honom i vått och torrt så blir promenaderna aldrig något riktigt konditionspass för honom.

Cykelturen gick bra och han var inte så andfådd efteråt. Förhoppningsvis har han kanske lite bättre kondis än vad jag tror. Eller så berodde det på att majkvällen var ganska kylig och att jag cyklade väldigt lugnt. När vi kom hem igen lade jag honom på gräsmattan för att fota det nya halsbandet. Falcos vakna och alerta blick beror på att han spanade efter kaninen som han vet bor på tomten. I sanningens namn kan jag erkänna att han smet för mig, när jag satte honom första gången, för att ta en veva runt tomten... Skurkhund!

Till hans födel kan jag berätta att jag passerade en granne när jag skrittade av honom direkt efter cyklingen. Grannen stannade till i farten och sa "Vad snäll han har blitt". Och det är faktiskt sant. Falco var oerhört jobbig, nästan de två första åren. Hoppade med raketfart upp i ansiktshöjd på första bästa förbipasserande om jag sa "Hej". Vi fösökte naturligtvis parera katapultskutten, men det var rätt nervpåfrestande. Nej, på många plan har han faktiskt lugnat ner sig, lille skurken.

Kommentarer
Postat av: Annika & Raxa

Hejsan!
Er hittade vi för att ni hittat brorsan Rätt i Umeå ... :-) Blev intresserad av att kolla in er blogg när jag förstod att din Falco var en halvbror till min Raxa. När jag väl var här visar det sig att vi var på samma läger förra året, eller? Fast vi tränade sök. Det ska bli kul att läsa vidare om hur Falco är, om de är lika i sättet osv. Lyckat till och grattis till uppflyttningen!
Vänligen
Annika & Norpatorps Raxa

2006-05-18 @ 22:13:51
URL: http://www.sokhund.se
Postat av: Annika & Raxa

Hejsan igen!
Vad kul att du tittade in till vår sökgrupps hemsida! Tack för inlägget i gästboken. Välkommen tillbaka! Vi kommer tillbaka hit :-)
Vänligen
Annika & Raxa

2006-05-19 @ 11:13:38
Postat av: Maria

Ni är hjärtligt välkomna!
Trevlig helg/Maria & Falco

2006-05-19 @ 12:53:38
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Chrillan

Hej Maria!
Vad kul med halvsyskon på nätet! Och Annika och syrran Raxa har minsann letat sig hit de med ;-)

Du kan väl höra av dig ifall du är i dina gamla hemtrakter någon gång, det vore kul att få se den lille "skurken" :-). Det finns en till här som varit Rätt odräglig de första åren, men som nu (peppar, peppar...) verkar ha mognat på sig lite!

Jag kommer att återkomma och hålla koll på er, och önskar er lycka till i lägre!

//Christek & Rätt

2006-05-19 @ 19:39:26
URL: http://spaces.msn.com/christelostlund
Postat av: Jenniefer

Hejsan Maria!
Vad kul att ni kommit ut i cyberrymden med, då kan man följa vad ni hittar på! Grattis i efterskott till uppflyttningen ur appellen :)

2006-05-21 @ 09:20:48
URL: http://w1.455.telia.com/~u4552961
Postat av: Annika & Raxa

Hej Maria!
Nu länkar vi till halvbrorsan också :-)
Ha det så bra!
Vänligen
Annika & Raxa

2006-05-22 @ 13:54:02
URL: http://www.sokhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0