Badlek - i brist på annat

badlek 1

Falco förbereder sig inför ett dopp

Vilken fantastisk höstdag det varit idag! Varmt och friskt på en och samma gång. September är verkligen en av mina favoritmånader. Önskar bara att jag kunde ta lite längre promenader... Nåja - ingen idé att gräma sig egentligen. Jag ska ju faktiskt snart vara ledig i flera månader! Även om jag inser att begreppet "ledig" är lite missvisande. Bebisen blir säkert en heltidssysselsättning och det kommer säkert dagar då jag tänker tillbaka på jobbet som rena semestern jämfört med att vara småbarnsmamma på heltid.

Jag ser dock fram emot att jag, Falco och bebisen kommer att kunna vara utomhus mycket. När resten av kontors Sverige sitter instängda, de få stackars ljusa timmar som finns under vintern, då ska vi ut och njuta av ljuset :-)

För att Falco skulle få något annat än bara en kissrunda på eftermiddagen så tog jag med mig hans flytleksak och gick ner till vattnet. Han har blivit riktigt vattenvan nu den gode Falco Falcone. Som unghund var han en riktig badkruka, men sakteliga har han börjat tycka om att simma. Speciellt om han får hämta sin favoritleksak.

badlek med monsterhund

Med favoritleksaken i högsta hugg

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad vacker han är och vad han kommer att njuta av att ha matte och bebben hemma varje dag!
Mamma

2006-09-26 @ 16:33:51
Postat av: Maria

Jag gissar att du syftar på den övre bilden, för han ser ut som en galen utomjording på den andra... :-)

2006-09-26 @ 21:15:29
URL: http://falco.blogg.se
Postat av: Moster

Det kommer att komma en lite present till bebben snart,så det är bäst att du och Falco håller lite extra koll på brevlådan.
Falco Falcone...var han möjligtvis med i någon av Gudfadern filmerna:-)

2006-09-28 @ 13:38:53
Postat av: Maria

Paketet har anlänt ;.) TACK!
Falco Falcone skulle säkert kunna få en roll i en blivande Gudfaderfilm. Han har ju kombinationen av tjejtjusarblick, humor samt skärpa när det behövs, så varför inte? Kanske skulle han kunna dra in lite pengar till familjen som skådis... Tål att tänka på.

2006-09-30 @ 13:11:30
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Tant Brun

Vilken vacker kille du har! Här kommer jag kika in fler gånger. Lycka till med bebben!

2006-10-02 @ 10:00:03
URL: http://tantbruniskogen.blogg.se
Postat av: Christel

Hallå där, är in och "tittar till" er lite då o då, och passar på att lämna ett litet avtryck den här gången. Hoppas att allt är bra med er!

2006-10-05 @ 13:25:41
URL: http://christelostlund.spaces.live.com
Postat av: Carina Lundin

Länge sedan jag såg dig Maria. Hade varit kul o se omfånget. Kan inte mannen ta ett kort på dig så man får ser hur du ser ut nu.
Man saknar ditt härliga skratt på klubben, ditt härliga o ärliga sätt.
Sköt om er, försök ta´t lugnt.
Kram Carina Lundin

2006-10-08 @ 17:03:20
URL: http://carinal.aktivhund.se
Postat av: Maria

Hej Carina

Tack för de orden! Omtanken är extra välbehövlig nu när jag bara får gå omkring här hemma. Jag hoppas att jag blir lite piggare så att jag kan åka förbi klubben och säga hej.
Hälsa alla så mycket från mig så länge!
Kram/Maria

2006-10-08 @ 18:45:50
URL: http://www..falco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0