Vilken lunch!

I fredags sa lillmatte och jag "hej då" till Falun och begav oss vidare mot Karlskrona igen. Mormor/mamma skjutsade oss till Gälve och där åt vi lunch med systeryster på Gävle konserthus. Vilket fantastiskt ställe! Underbar utsikt över Gävleån (eller vad vattnet nu heter...) och en helt fantastisk mat! Hembakat bröd, grillad paprikasoppa till förrätt, fisk på rotfruktsbädd med vinsås till huvudrätt och paj till kaffet. Allt detta för 75 kronor! Det var bland det godaste jag ätit ute i lunchväg.

Nöjda och belåtna tog vi tåget till Arlanda för vidare transport luftvägen till Ronneby/Karlskrona. Jag hade turen att få sitta bredvid en småbarnspappa på flyget. Han hjälpte till med att underhålla en lillmatte som hade myror i kroppen. Flygplansstolarna känns väääldigt små när det sitter en sprattlande bebis i famnen... Annat var det på den tiden då en kort flygtur nästan kunde upplevas avkopplande: fika lite, läsa lite, vila lite... . 

SAS-samling

Lillmattes erhållna SAS-gosedjur. Hon börjar vara en berest liten dam :-)

Idag öppnade jag Photoshop och plockade fram en handbok från bokhyllan. Jag har länge velat lära mig programmet, men inte riktigt kommit mig för. Bildredigerarvärlden verkar dock vara ett farligt ställe, för oj vad mycket roliga saker man kan göra :-) Risken är att jag fastnar framför datorn.

Kommentarer
Postat av: Jonna

oh jag önskar att jag också kunda lära mej det! jag provar mej fram men d går inge vidare haha..

2007-10-24 @ 16:04:05
URL: http://jonnaa.blogg.se
Postat av: Jonna

Usch så tidigt :( stackare. Theo somnade ju om och sov till tio över nio (vintertid) så det var inte dåligt hehe. Ja det blir verkligen skillnad när dom börjar gå, man ser han på ett helt annat sätt nu. hoppas allt e bra.

2007-10-28 @ 12:42:08
URL: http://jonnaa.blogg.se
Postat av: anna

tack för omtanken... jag tycker han verkar må bättre idag.... kram

2007-10-30 @ 09:38:28
URL: http://annablogg.blogg.se
Postat av: Carina

Jisses vad det hänt mkt sedan jag var här senast. Det var ju dåligt med uppdatering en tid så därför "tappade" man sidan bland favoriterna. Nu blir det oftare besök här.
Så stor lilldamen har blivit och var var fin Falco ser ut.
Tack för flera inlägg i min blogg. Du är så omtänksam Maria.
/Kram Carina

2007-10-30 @ 15:08:40
URL: http://profiler.aktivhund.se/carinal.aspx
Postat av: Maria

Hej Carina! Jo jag vet, bloggen var halvdöd ett tag, men nu är jag tillbaka :-)

2007-10-30 @ 15:31:23
URL: http://www.falco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0