Sjung om...



Lillebror, på väg till sin sista dag på gymnasiet. Examensdagen. Är han inte stilig?

Efter studenten åkte en klasskompis och jag till Madrid för att arbeta som Aupair i varsin spansk familj. Det var ett lärorikt äventyr. Själva Aupair-jobbet var mest slitsamt, men jag trivdes fantastiskt bra med tillvaron i övrigt. Innan vi åkte tillbaka till Sverige passade vi på att luffa runt några veckor i södra Spanien. Sevilla, Granada, Córdoba... för att sedan leta oss ut till Medelhavet. Där, på ett hotell får jag ett telefonsamtal från Sverige (det var innan mobiltelefonernas tid). Det var DrD som ringde för att berätta att min lillebror kommit till världen, några veckor för tidigt.


Några dagar efter det telefonsamtalet fick jag se lillebror för första gången. Han var otroligt söt. Starkaste minnet från de första dagarna är när min gamla hund Joyce hälsade på lillebror. Cool som hon var stack hon bara ner sin stora nos i babyliften för att konstatera att familjen utökats med en familjemedlem.


Lillebror charmade oss alla. När han var lite större, en sisådär 1 år, kommer jag ihåg att han roade hela familjen vid middagsbordet. Han log och gjorde roliga miner så att det vi alla kiknade av skratt.


Nu har det gått lite drygt 19 år sedan lillebror föddes och i fredags tog han studenten. Precis som jag gjorde året innan han föddes. Lillmatte och jag var själklart närvarande vid den stora dagen. Ett litet uttryck poppade ideligen upp i mitt huvud "var har tiden tagit vägen!???!". Det är något speciellt med studenten. Alla vita studentmössor och glada, förväntansfulla miner. För att inte tala om alla stolta familjemedlemmar. Just känslan av att hela livet ligger framför de nybakade studenterna.

Lillmatte tyckte också att det här med studentfirandet var trevligt. Hon roade sig med att mingla runt bland alla människorna på skolgården. Jag försökte få en bild av henne framifrån, men var inte tillräckligt snabb...  Hon blir nog upptäcktsresande när hon blir stor.



"Hej, hej!"



Undrar vad som döljer sig här bakom? Måste genast kolla!

Nu börjar snart fotbollen, Sverige-Ryssland. Det är ju riktigt spännande, så jag tror jag lägger ner bloggandet för dagen. "Heeeja Sverige!!!!".


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken söt lillebror du har Maria!! Men som sagt åren går....Studenten..ja det var "några" år sedan:)

Ha en underbar Midsommar!!!



Eva

2008-06-19 @ 19:55:41
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Annika & Raxa

Vi önskar er en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR! :-) :-)



Kram

Annika & Raxa

2008-06-20 @ 15:11:27
URL: http://www.sokhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0