Young Sailor



Lilleman sover gott i styrbordskojen

Sitter i vardagsrummet, omgiven av en stor hög med flytvästar och väskor. Igår kom vi hem efter några dagar på sjön. Premiär för sommaren och premiär för Lilleman. Någon jordenruntsegling kan vi knappas skryta med, men det kändes ganska stort att bara tuffa ut till Tromtö Nabb. Lilleman sov sig igenom den dryga timmen långa färden och Lillmatte betraktade det hela som en rolig utflykt, åtminstone i början, sen började myrorna i kroppen att röra på sig ... Men med lite gemensam allsång tog vi oss i hamn med humöret i behåll.


Jag kan varmt rekommendera Tromtö Nabb för alla med barn ombord. Där finns gungor, en fin liten sandstrand och en stor gräsyta med fotbollsmål. Värdefulla detaljer för besättningsmedlemmar med mycket spring i benen.


Sammanfattningsvis fick vi några fina dagar, men jag skulle försköna beskrivningen om jag sa att det var 100% avkoppling. Nej, med två småttingar ombord blir det inte så mycket tid över till att slappa i sittbrunnen... Men det är bara att försöka gilla läget och acceptera att livet ombord kommer att se lite annorlunda ut de närmaste åren.


Jag är dessutom väldigt nöjd med att jag faktiskt kunde ta mig ombord över huvud taget. Min foglossning är envis och begränsar fortfarande kraftigt min rörelseförmåga, men med försiktiga kliv gick det i alla fall.

Skepp och hoj!/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: ex-Tant Brun

Vilken söt liten människa. Underbart. Åh, Maria, jag vill att du ska fortsätta läsa det jag skriver men jag har inte din mailadress. Skicka ett mail så ska du få adress och lösen.

2009-08-03 @ 10:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0