Födelsedag fylld med överraskningar



Det är roligt att fylla år!

Nej, det gjorde inte alls ont att fylla 40 år, tvärtom. Förra veckans 40-årsfirande överträffade alla förväntningar. Första höjdpunkten var när det knackade på dörren på förmiddagen och en mycket välbekant och kär röst sjunger "ja må hon leva!". Det var systeryster i egen hög person. Hon bor i Gävle och hade sagt att hon skulle landa först vid 16.00 tiden. Det hela var en liten familjekomplott för att överraska mig. Nästa dunderöverraskning kom på eftermiddagen när det var dags för klassiskt födelsedagsfika i trädgården. Jag befinner mig i köket när jag hör att det kommer några gäster. Jag tittar ut genom fönstret och ser då T, pappas fru, komma smygande! Skulle kanske inte varit så konstigt, om det inte hade varit för att pappa och T. bor i Spanien... Jag hade pratat med pappa tidigare på morgonen och han hade låtit som en ledsen Cocker spaniel, "vi får fira din födelsedag sen när ni kommer och hälsar på". Grundlurad igen! Jag är speciellt imponerad över att mamma kunnat hålla masken hela tiden. Husses pokerface är mer intakt, men mamma brukar inte kunna hålla sig...


Vädret var också med mig. Det hade blivit trångt i vårt miniatyrhus om det hade regnat. Men nu lyste solen och födelsedagskalaset kunde hållas i trädgården som planerat, tillsammans med familj och goda vänner. Den bästa födelsedagspresenten man kan tänka sig.


En annan present som jag kommer att återkomma till i bloggen är en dröm jag haft länge, som nu kommer att bli verklighet: ett besök i varghägnet i Kolmordens djurpark! Det kommer garanterat att bli ett magiskt besök och ett minne för resten av livet.



Några saker som gör mig glad: vackra blommor och goda kakor.

Jag älskar blommor och är barnsligt förtjust i att få blommor med blombud. Det gör mig bubblande lycklig! Kanske för att det känns så lyxigt och är så sällan det händer. Och det värmer i hjärtat att någon där där ute i världen tänkt på mig.

En extra stor kram till familj och vänner som gjorde min födelsedag till vad den blev: ett positivt avtryck i minnets bibliotek./Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Tant Brun

Men jisses Maria, du nollar också i år. Grattis i efterskott, hur mycket som helst!!!

2009-07-11 @ 23:34:38
URL: http://tantbrunsfunderingar.blogspot.com
Postat av: Carina

Härligt med så positiva överaskningar när familjen anländer t o m från utlandet.

Grattis i efterskott, missade din födelsedag, shit!

Själv fyller jag halvtsekel senare i år, men fira, nej!

/kramizar Carina

2009-07-12 @ 08:31:59
URL: http://profiler.aktivhund.se/carinal.aspx
Postat av: Lena

Stort Grattis till lilla nya underverket och att du överlevt din egen stora dag!!!!!

Vi är inte en dag äldre än 25??? eller jag kan möjligen sträcka mig till 27.............men jag har ju inte passerat den aktningsvärda åldern ännu.

Lena

2009-07-13 @ 10:36:12
Postat av: Jenniefer&flock

Nu ska vi se om det går att skriva i din blogg denna gång, verkar inte alltid funka..

Stora grattiskramar till eran nyfödda lilla pojke:)Så underbar! Å grattis även till din stora dag! Det vore roligt om vi kunde ses ngn dag med barnen. Kram och lycka till.

2009-07-20 @ 06:53:14
URL: http://www.canovills.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0