Barnslig mamma

Som småbarnsförälder har jag klivit in i en ny kulturell värld. Borta är tiden då husse och jag kunde konsumera två videofilmer på en och samma kväll. Ja, ni hör ju själva förresten, ”VIDEOFILM”. Rena stenåldersbegreppet.

Men istället har jag fått ta del av ett helt nytt utbud av kulturella uttryck. Det gör att jag numera går och nynnar på signaturmelodier som ”Mu, bä, dubbelkvack, dubbelkvack” och ”Mysterier löser du och jag och Kalle, i Sysselstad!”. Det är tur att jag är så barnslig att jag med behållning kan titta på barnprogram.

 

I går morse satt Lillmatte och jag och vaknade till i TV-soffan. Lilleman satt i babysittern och tittade på oss istället för på TV'n. Underhållning nog för honom. Barnkanalen visade Fåret Shaun. En av mina absoluta favoriter. Jag skrattade till vid ett tillfälle. Då tittar Lillmatte på mig och säger med bestämd röst:

Skratta inte så mycket, han blir så rädd då!


Hon kommer förhoppningsvis att vänja sig vid moderns allt ifrån diskreta skratt :-)


Barnsliga hälsningar/Kakmonstret

Vi var ute på sjön en sväng i söndags. Lillmatte gillar redan båtlivet.


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Jag som helt opartisk i denna fråga tycker att du har ett underbart skratt,garv,fnitter.Lilleman får vänja sig med sin mors klingande stämma...då kanske han dessutom inte blir så rädd för sin mosters... stämma :-)

Kram



2009-09-23 @ 16:11:22
Postat av: Anonym

Hej Maria

Tycker också fåret Shaun är toppen.

Vilken härlig båtbild.

Emma älskar också att åka båt. Förra veckan sa hon vid frukostbordet att hon tyckte vi skulle åka båt till Hanna och fika :-)



Kram från Johannishus

2009-09-24 @ 10:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0