I väntans tider

 

Hinner jag eller frosten före?

För några veckor sedan fick vi en tomatplanta av en granne. Husse grävde ner den lilla spröda växten i rabatten och sedan började livet som tomatodlare. Riktigt spännande måste jag erkänna! Egentligen tror jag att det var på tok för sent att plantera en sån liten stackare, men jag har sett det som ett spännande experiment. Och i fredags noterade jag att den ena tomaten faktiskt skiftat färg, från orange till svagt röd! Åsynen gjorde mig löjligt glad. Totalt är det åtta små tomater som jag tittar till varje dag, som om de vore små kycklingägg i väntan på att spricka.

 

Håll nu tummarna för att några hinner bli klara innan det blir för kallt./Kakmonstret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0