Mickel på besök

Strax efter 06.00 i morse hasade jag ut i morgonrocken för att morgonkissa Skurkhunden. Det hade precis börjat ljusna och det var helt vindstilla. Med sömniga steg går jag mot Falcos "kissdunge" när mina tunga ögon plötsligt blir klarvakna. Orsaken är en räv som springer förbi ca sju meter från huset. Jag skyndar mig runt husknuten och får se den skymta förbi ännu en gång. Det var en vackert röd räv med fyllig svans som snabbt avlägsnade sig från tomten.

 

Jag har nog bara sett levande räv vid ett par tillfällen tidigare i livet, men aldrig på så nära håll. Det var riktigt mäktigt. (Hjälp vilken bondromantiker jag är!)

 

Falco var tack och lov i koppel och reagerade med att spänna kroppen och resa lite ragg.

 

Nog för att jag brukar bära med mig kameran ganska ofta när jag går ut, men inte den här gången. Får kompensera det med ett hastigt taget foto på några rådjur istället.




Vår parkering den 18 juni 2009, ett litet rådjur följer tätt efter sin mamma. Fyra dagar senare föddes Lilleman. Bilden är tagen genom vårt köksfönster.


Kommentarer
Postat av: Jennie och huskyn Exxa

Vilken fin hund du har! :)

2009-09-15 @ 11:13:33
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Kakmonstret

Tack Jennie! Som hundägare vet du att man suger åt sig allt smicer med hull och hår ;-)

2009-09-15 @ 11:53:45
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0