Den glada nyheten

För drygt ett år sedan flyttade mamma, DrD och lillebror till Karlskrona. Fortfarande känns det helt fantastiskt att vi har så nära till varandra. Från att behöva packa bilen till bristningsgränsen och köra 8-9 timmar, till att nu enkelt kunna titta förbi och säga hej. Med två små barn är det också en enorm trygghet att ha dem här på plats. Som den gången när Lilleman var en vecka gammal och helt plötsligt blev mörkblå om benen när jag ammade. Sjukvårdsupplysningen rekommenderade att vi skulle åka in till sjukhuset. Då kastade vi oss på telefonen och ringde mamma. På nolltid var hon här för att passa Lillmatte som låg och sov. Det var tur att trafikpolisen inte hade någon fartkontroll just den kvällen…

 

Nu till den glada nyheten som jag ”hintade” om i ett tidigare inlägg: Karlskronafamiljen kommer nämligen att kompletteras med en mycket viktig puzzelbit, ingen mindre än Systeryster!!! Hon har fått jobb i Ronneby och kommer att flytta från Gävle för att bosätta sig i Karlskrona. Jag är så lycklig. Världens bästa moster och min kanonsyster kommer hit. Helt overkligt men sant.

 

Systeryster söker förresten boende i Karlskrona, fräsch hyresrätt alternativt bostadsrätt. 2-3 rum och kök. Om du känner till någon trevlig lägenhet som är till salu, eller som blir ledig nu i vår, får du gärna maila mig på [email protected]

 

Glada hälsningar/Kakmonstret




P.S Jag har ju glömt att nämna Tindra, mamma och DrDs hund. Falco och hon är riktiga kompisar. D.S


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Systeryster är själv väldigt GLAD!!! I går gjorde jag en drös "anmälningar" till en hel radda med bostadsföretag som hyr ut lägenheter. Men som sagt mamma och DrD har ju ett stort garage jag kan bo i kanske...

2010-02-16 @ 11:36:58
Postat av: Kakmonstret

Vilken god idé! Kanske lite kallt på vintern bara... Kram!

2010-02-17 @ 07:43:35
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0