Den är här nu!



Årets första glass utomhus.

Den är här nu, våren. Och det underbara i kråksången är att vi befinner oss precis i början. Allt ligger framför oss, all den skira grönskan och oceaner av vitsippor och vårblommor i trädgårdarna. Det känns riktigt, riktigt bra. Och bara tanken på att slippa overaller, tjocka vinterskor och jakten på torra vantar varje gång man ska ut. Välkommen hälsar jag istället sandaler, solhattar och lätta sommarklänningar! Livet blir så mycket enklare. Visst älskar jag snön och krispig vinterkyla, men nu räcker det.

 

Anledningen till den här lite euforiska inledningen är eftermiddagen som barnen och jag tillbringade i goda vänners trädgård. Det var så varmt mot husväggen att vinterjackan och mössan snabbt åkte av. Barnen njöt av glass och min kompis A. och jag njöt av värmen i största allmänhet.

Trevlig helg!/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Eva

Underbar bild!!! Våren ja..hit upp har den INTE kommit ännu...men vi VÄNTAR!!!Tack för dina fina ord Maria:) Saknar honom så..

2010-03-27 @ 17:28:57
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0