Fotorally



Nu är den här, våren. Ljuset är nästan brutalt för slumrande, vintertrötta ögon och grönvita kinder. Men jag kisar och njuter. 

Jakten på lägenhet till Systeryster började på riktigt i tisdags. Mamma, Lilleman och jag var på den första lägenhetsvisningen. En mäklare skulle säkert beskriva objektet som ”En ljus 2:a med parkettgolv, högt i tak, balkong och stor utvecklingspotential”. I klarspråk: en lägenhet som skulle kunna bli fin, efter en helrenovering… Sökandet fortsätter.

 

Efter lägenhetsvisningen köpte vi med oss lite thaimat till mammas jobb. Lilleman tyckte om att vara på utflykt men blev trött av alla intryck. Jag körde därför en runda med bilen efter lunchen för att han skulle få sova. Kanske inte det mest miljövänliga sättet att få till eftermiddagsvilan, men jag passade på att leka lite turist i min egen stad. Kameran var med så jag körde först ut mot Trossö och vidare ut till Dragsö. Koloniområdet Brändaholm ska tydligen vara ett av Sveriges mest avfotograferade koloniområden. Jag hjälpte till med att bättra på den statistiken. Sen körde jag över Trossö till motsatt sida. Parkerade i närheten av Länsresidenset för att fota ut mot Stumholmen.




Brändaholm i vårvinterskrud.



Bron mellan Trossö och Stumholmen.

Sista anhalten på fotorallyt fick bli Bryggareberget. Motljuset var svårt, så bilderna blev inget vidare. Men utsikten mot Trossö och skärgården var värt besöket i alla fall. Kolla in den här länken får ni se.



Skurkhunden släpper inte Tindra med blicken.

Igår åt vi middag hemma hos mamma. Skurkhunden följde med. Han har inte haft det så roligt annars i veckan för husse har varit på tjänsteresa.

Tack för titten!/Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Mormor/Mamma

Vilka fina vykort!!!!

Det är lite svårt att förstå att de små

röda husen finns i verkligheten - men -

vi vet ju det nu i och med att vi

BOR här!!!!!

Kramar

2010-03-04 @ 17:02:20
Postat av: Kakmonstret

Ja, det gör ni :-)

2010-03-04 @ 20:50:27
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0